اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ذخیره سازی ۸۷ هزار نمونه خون بندناف در استان مرکزی

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان با حفظ هویت خانواده‌ها ذخیره سازی می‌شود که تاکنون ۸۷ هزار نمونه خون بندناف ذخیره‌سازی شده است.

 ذخیره سازی ۸۷ هزار نمونه خون بندناف در استان مرکزی

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مسعود شهرجردی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت ۱۶ مرداد سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ به عنوان پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاهی تاسیس شد.

وی تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ در مدرسه عالی علوم اراک شروع به فعالیت کرد و امروز یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های جهاد دانشگاهی در کشور محسوب می‌شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از طراحی و تدوین سیستم تصمیم‌گیری مدیران در استان مرکزی خبر داد و بیان داشت: با توجه به موفق بودن این طرح استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و مازندران خواهان این مدل هستند که این از افتخارات استان مرکزی است.

شهرجردی با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در این مرکز سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان با حفظ هویت خانواده‌ها ذخیره سازی می‌شود که تاکنون ۸۷ هزار نمونه خون بندناف ذخیره سازی شده است.

وی کاربرد سلول‌های بنیادی خون بندناف را درمان بیماری‌های سخت عنوان و بیان کرد: تحقیقات علمی به منظور استفاده از این سلول‌ها در درمان بیماری‌هایی همچون آلزایمر، پارکینسون و دیابت در حال انجام است.  

 رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: مادرانی که علاقمند به ذخیره‌سازی خون بندناف هستند می‌توانند در سی و ششمین هفته بارداری و با انجام مشاوره‌های لازم نسبت به این کار اقدام کنند.

شهرجردی از طراحی مدل جدید اشتغال زنان خانگی خبر داد و اظهار کرد: مدل الگوی نوین مشاغل خانگی به صورت نمونه برای ۱۳۱ زن سرپرست خانوار توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری دفتر اموربانوان و خانواده استانداری مرکزی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال طراحی است.

 وی از شناسایی ۱۶ نیاز فناورانه این استان در سطح کوچک و متوسط خبر داد و گفت: این مهم به همت جهاد دانشگاهی صورت گرفته و خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تحقق این مهم در استان اعتبار در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول