اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مهارت‌آموزی دانشجویان در کنار تحصیل در دانشگاه

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: اینکه دانشجویان در حین تحصیل در مراکز فنی و حرفه‌ای کسب مهارت کنند در دستورکار وزارتخانه قرار دارد.

مهارت‌آموزی دانشجویان در کنار تحصیل در دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید کریمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری، گفت: تبدیل علم به ثروت، اثربخشی و اشتغال‌زایی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که سرلوحه کار دانشگاه نیز است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رفع نقص ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت است، افزود: اینکه دانشجویان در حین تحصیل در مراکز فنی و حرفه‌ای کسب مهارت کنند در دستورکار وزارتخانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و افرادی که تازه در این مراکز استخدام شده‌اند نیز باید 6 ماه تا یک سال در مراکز صنعتی حضور داشته باشند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز را کسب و به دانشجویان ارئه دهند، ادامه داد: در حال حاضر 7 هزار دانشجو در 90 رشته تحصیلی در مقاطع لیسانس، دکتری و دکتری تخصصی در حال تحصیل هستند

کریمی با تاکید بر اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه شهرکرد جز دانشمندان برتر کشور هستند، عنوان کرد: در حال حاضر هشت دانشکده داریم که تعدادی از این دانشکده‌ها تاثیرگذاری بیشتری دارند.

رئیس دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان علاقمند به برخی رشته‌های دانشگاهی کم شده است از همین رو با هماهنگی با وزارت علوم در این زمینه آمایش صورت می‌گیرد تا رشته‌هایی حذف و برخی رشته‌های بین‌رشته‌ای اضافه شود.

وی اضافه کرد: به‌دنبال توسعه برخی رشته‌ها در دانشگاه شهرکرد هستیم، هم‌اکنون رشته بهداشت و بیماری‌های آبزیان در مقطع دکتری تخصصی در این دانشگاه اضافه شده و از مهرماه جذب دانشجو خواهید داشت.

کریمی تصریح کرد: پنج رشته در سطح کارشناسی ارشد، یک رشته مهندسی عمران، یک رشته مهندسی مواد، یک رشته ادبیات روایی و مدیریت کشاورزی به مجموع رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه ساخت دانشکده فنی مهندسی بروجن متوقف شده بود اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت پیمانکار طرح مشخص شد و طی چند روز آینده ساخت و ساز مجددا آغاز می‌شود، افزود: از مهرماه سال 98 رشته علوم سیاسی به رشته‌های دانشکده هنر فارسان در مقطع کارشناسی اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه میزبان برگزاری المپیادهای ورزشی و اردوهای تیم‌های فوتبال در دانشگاه شهرکرد بودیم، تاکید کرد: برای آنکه ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری را به کشورهای منطقه و همسایه معرفی کنیم به‌دنبال دعوت از سفرای این کشورها به دانشگاه شهرکرد هستیم.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول