اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رتبه 6 کنکور ریاضی اهل فضای مجازی نیست/ روزی 12 ساعت درس می‌خواندم

دارنده رتبه 6 کنکور سراسری در رشته ریاضی و فناوری با اعلام اینکه پیامم به کنکوری‌ها این است که تلاش مضاعف کنند و نتیجه تلاش خود را از خدا می‌گیرند، گفت: زمانی که درس را شروع کردم در فضای مجازی نبودم و دیگر فعالیتی نداشتم.

 رتبه 6 کنکور ریاضی اهل فضای مجازی نیست/  روزی 12 ساعت درس می‌خواندم

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، سید ارشان دلیلی متولد 13 خرداد 1380 از شهرستان ساری در کنکور امسال در رشته ریاضی و فنی موفق به کسب رتبه ششم شد؛ او در یک خانواده چهار نفره زندگی می‌کند، یک خواهر بزرگتر از خودش دارد.

*روزی 12 ساعت درس می‌خواندم

سیدارشان دلیلی درباره وضعیت و شیوه درس‌خواندش که منجر به کسب رتبه ششم در کنکور سراسری در شته ریاضی و فنی شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: در ابتدا روزی ساعت 7  ساعت و در این اواخر 12 ساعت درس می‌خواندم.

وی در ادامه داد: در مدرسه دو زنگ کلاس کنکور داشتیم و کلاس‌هایش متفاوت و خیلی موثر بود معلم‌های خوبی داشتم و خانواده تاثیر زیادی از نظر آرامش روحی برای من داشتند و از همه نظر من را حمایت کردند.

سید ارشان دلیلی درباره اینکه قرار است که در چه رشته‌ای درس بخواند؛ عنوان کرد: دوست دارم مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف قبول شوم.

 

*فعالیتی در فضای مجازی نداشتم

دارنده رتبه 6 کنکور سراسری در رشته ریاضی و فناوری با اعلام اینکه پیامم به کنکوری‌ها این است که تلاش‌شان را برای رسید به موفقیت مضاعف کنند که در این روند تلاش خدا به آنها کمک می‌کند و هر کس تلاش کند خدا جوابش را می‌دهد.

وی درباره اینکه آیا دارنده رتبه ششم کنکور اهل فضای مجازی است، تصریح کرد: زمانی که درس را شروع کردم در فضای مجازی نبودم و دیگر فعالیتی نداشتم، چرا که فضای مجازی در زمان درس 100 درصد تاثیر منفی دارد.

*از سال دهم شروع به درس خواندن کردم

وی درباره اینکه آیا پیش‌بینی داشتید که با این رتبه قبول شوید؛ گفت: خدا را شکر کردم که رتبه 6 را کسب کردم ولی این را هم باید عنوان کنم که از سال دهم شروع به درس خواندن کردم و سال یازدهم تلاشم را بیشتر کردم.

دارنده رتبه 6 کنکور سراسری در رشته ریاضی و فناوری در پاسخ به این پرسش که پیامت به کنکوری‌ها چیست، گفت: پیامم به کنکوری‌ها این است که تلاش خود مضاعف کنند و هر کس تلاش کند خدا جوابش را می‌دهد.

 

*درس خواندن علاقه خودش بود

پدر ارشان سید علیرضا دلیلی دکتری بیماری‌شناسی گیاهی و مادرشان مهناز رضوانی بازنشسته پرستاری است.

سیدعلیرضا دلیلی پدر ارشان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تمام شرایط و منابع را در اختیار ارشان قرار دادیم چرا که درس خواندن علاقه خودش بوده و همه عوامل دست به دست هم داده تا بتواند این رتبه را کسب کند.

*فقط برای دو درس کلاس می‌رفت

دلیلی خاطرنشان کرد: ارشان در دبیرستان شهید بهشتی (تیزهوشان) ناحیه یک ساری درس خوانده است و مدرسه نقش زیادی در پیشبرد اهداف ارشان داشته، شرایط آموزش فراهم بوده و مدرسه نیز خیلی برای رسیدن به این موفقیت حمایت کرده است.

وی درباره حضور فرزندش در کلاس‌های کنکور نیز افزود: پسرم فقط برای دودرس به کلاس می‌رفت و بقیه درس‌ها را در مدرسه که کلاس برگزار می‌شد شرکت کرد و در درس زبان انگلیسی اصلا کلاس نرفت.

پدر ارشان درباره زمان درس خواندن پسرش نیز عنوان کرد: ارشان این اواخر روزی 12 ساعت درس می‌خواند و اصلا در فضای مجازی نبود و فقط در بعضی موارد برای اینکه از منابع جدید کتب درسی اطلاع پیدا کند و آزمون‌ها را چک می‌کرد؛ اهل رفتن به فضای مجازی و پست گذاشتن نبود و ما به رتبه تک رقمی فکر می‌کردیم و از بین 160 هزار شرکت‌کننده این رتبه خوب بوده است.

دلیلی بیان کرد: هیچ وقت به ارشان نمی‌گفتیم درس بخوان همیشه خودش درسش را می‌خواند و از بچگی به همین شکل بود و ما هم هر چیزی می‌خواست در اولین فرصت فراهم می‌کردیم.

وی در پایان ضمن توصیه به خانواده‌ها و کنکوری‌ها گفت: افرادی که سخت‌کوش هستند نتیجه تلاش خود را می‌گیرد خیلی از خانواده‌ها مثل ما شرایط را فراهم کردند اما ارشان هم خودش تلاش کرد؛ ارشان در زمینه‌های دیگر به غیر از درس فعال نبود و بیشتر وقتش را درس می‌خواند.

انتهای پیام/86051/غ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول