اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از حفظ هویت تاریخی معابر تا کمبود سالن آمفی‌تئاتر در سمنان

در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان بر لزوم حفظ هویت تاریخی در نام‌گذاری معابر تأکید و از کمبود سالن آمفی‌تئاتر در سمنان به‌عنوان یکی از مشکلات موجود یاد شد.

از حفظ هویت تاریخی معابر تا کمبود سالن آمفی‌تئاتر در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباسعلی طالب‌بیدختی عضو شورای اسلامی شهر سمنان صبح امروز در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان بر لزوم حفظ هویت تاریخی در نام‌گذاری معابر این شهر تأکید کرد.

وی در خصوص نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر شهری گفت: هویت یک منطقه و محله و ساختار یک خیابان و کوچه در طول سالیان سال به وجود آمده و اگر قرار باشد یک خیابان جدید، کوچه و گذر و معبر جدید را نام‌گذاری کنیم، این روش نام‌گذاری صحیح است؛ اما اینکه با هویت محله بازی کنیم، قابل‌درک نیست.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان افزود: همه اسامی باید در کمیسیونی که قرار است تشکیل شود، مطرح شوند تا نام‌ها و اسامی خیابان‌ها، معابر و محلات با فرهنگ و جایگاه تمدنی این شهر به توازن دست یابند.

لزوم توجه به حوزه فرهنگ و هنر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان نیز در این نشست ضمن ارائه چگونگی طرح گذر فرهنگ و هنر اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگ و بهره‌مندی هنرمندان و مردم از فضاهای فرهنگی نه‌تنها در نوع نگاه، روش و تغییر رفتار و فرهنگ شهروندان مؤثر است؛ بلکه در رونق اقتصادی هم بسیار تأثیرگذار می‌گذارد.

محمد همتی ادامه داد: برگزاری هر رویداد فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و در نظر گرفتن تمام جوانب است؛ به‌گونه‌ای که برای هر سلیقه‌ای لذت‌بخش باشد و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر سمنان به اجرا گذاشته شود.

شورای شهر حق دخالت در کارهای اجرایی را ندارد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر سمنان  نیز در این جلسه بر لزوم پرهیز این شورا در کارهای اجرایی تأکید کرد و گفت: از وظایف شورای شهر برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری است؛ اما اعضای این شورا مجری نیستند و قرار نیست که شورا در مسائل اجرایی دخالت داشته باشد.

عباس آل‌بویه افزود: لازم است شورای شهر در چارچوب قانون نظارت‌های کامل را داشته باشد و به وظایف خود عمل کند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی به‌طور جدی نیاز به تغییر و تحول ساختار دارد و سیاست‌های اجرایی ما باید قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد.

کمبود سالن آمفی‌تئاتر در سمنان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز در این جلسه، اعضای شورای اسلامی شهر را نمایندگان مردم دانست و اظهار کرد: اعضای شورا از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند و هیچ نهاد دولتی و حاکمیتی غیر از خود مردم نمی‌توانند، آن‌ها را قضاوت کنند.

عباس بابایی با بیان اینکه بخشی از اشکالات ما داخلی است، اضافه کرد: توجه به بافت نرم فرهنگی، نگاه ویژه‌ای است که متأسفانه بسیاری از مدیران آن را در اولویت قرار نمی‌دهند.

وی ادامه داد: بیشتر رویکرد ما موضوعات عمرانی و خدماتی است و نمی‌دانیم بافت نرم اولویت چندم محسوب می‌شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی این شورا، پیشرفت عمرانی شهر را قابل‌قبول دانست و بیان کرد: متأسفانه به دلیل ورود شهرداری و شورای اسلامی در بسیاری از کارهای اجرایی شهر، وظیفه دیگر دستگاه‌های اجرایی به شهرداری محول شده است.

شهرداری نباید تاوان پاسخگو نبودن دستگاه‌ها را پس دهد

بابایی تأکید کرد: شهرداری سمنان نباید تاوان پاسخگو نبودن دیگر دستگاه‌های اجرایی را پس بدهد و هر دستگاهی باید به انجام وظایف خود واقف باشد.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌های اصلی در برگزاری رویدادهای فرهنگی فراهم نیست و هنوز هم جای خالی سالن بزرگ آمفی‌تئاتر که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهر سمنان بود، احساس می‌شود.

به گزارش فارس؛ تشکیل دبیرخانه رویدادهای فرهنگی و کارگروه و استفاده از ظرفیت نخبگان و مؤثران شهر، گزارش اساسنامه تشکیل باشگاه ورزشی شهرداری بر اساس قوانین و مقررات مربوطه از دیگر موارد مطرح‌شده در کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول