اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

«منازل» در صدر انتخاب سارقان/ تقدیر رئیس پلیس اصفهان از خبرگزاری فارس

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه مبارزه با سرقت در سال جاری 40 باند شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است، بیشترین برخورد با سرقت از منازل، سیم و کابل برق و برخورد با باندهای سرقت داخل خودرو بوده است.

«منازل» در صدر انتخاب سارقان/ تقدیر رئیس پلیس اصفهان از خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار اظهار کرد: نقش خبرنگاران در آرامش و احساس امنیت مردم بی‌بدیل و کم نظیر است، در نظرسنجی‌ها توسط یکی از دستگاه‌های مسؤول رضایتمندی از انتظامی استان اصفهان در صدر قرار گرفته است، نقش خبرنگاران در این موفقیت، نقش حائز اهمیتی است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: هرچند یک روز به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است اما نباید به یک روز خلاصه شود، هر روزی که در آن انجام وظیفه شود روز خبرنگار است.

وی با اشاره به حمله اتمی آمریکا به هیروشیما ادامه داد: دم زدن از حقوق بشر راهی برای آرام کردن مردمشان است، هر کجا جنایتی بود سردمداران آمریکا بودند و در جنگ تحمیلی ایران هم نقش اول را داشتند، در ناامنی‌ها در ایران در ابتدای انقلاب و ناامنی‌های منطقه نقش آن‌ها محوری است، در حمایت از تروریست‌ها هم نقش اول را دارند.

«سرقت از منازل» در صدر انتخاب سارقان

معصوم‌بیگی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان تشریح کرد: در حوزه سرقت و مبارزه با سرقت در سال جاری 40 باند سرقت شناسایی و با آن‌ها برخورد شده است، بیشترین برخورد با سرقت از منازل، سیم و کابل برق و برخورد با باندهای سرقت داخل خودرو بوده است.

افزایش 40 درصدی دستگیری سارقان

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دستگیرشدگان این حوزه 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد، در حوزه کشف هم 15 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذاشته داشته‌ایم.

وی در ادامه مطرح کرد: در حوزه مربوط به قاچاق کالا و ارز با توجه به اینکه امسال به عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری شده و یکی از مأموریت‌های محوری نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق است، بیش از 800 پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است و حدود 950 نفر قاچاقچی کالا توسط نیروی انتظامی استان دستگیر و با آن‌ها برخورد شده است.

کشف قاچاق به ارزش 45 میلیارد تومان در 4 ماه 

معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه 22 درصد با افزایش توقیف وسایل نقلیه قاچاقچیان در 4 ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم، گفت: در کشف قاچاق سوخت هم رشد 50 درصدی داشته‌ایم، در حوزه احتکار و مبارزه با قاچاق کالا در 4 ماهه اول سال 98 ارزش کل کالاهای مکشوفه بیش از 448 میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در رابطه با مبارزه با احتکار و قاچاق کالا کنترل انبارهای سطح استان به طور جدی دنبال شده است و بر عمده انبارها نظارت لازم از سوی انتظامی استان اصفهان و دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، همچنین 207 مرحله کنترل محورهای مواصلاتی در سال جاری برای مقابله با قاچاقچیان به صورت ویژه انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشفیات و برخورد در حوزه جرائم اقتصادی بیش از 31 درصد در 4 ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، ابراز کرد: 14 باند جعل و کلاهبرداری هم که بسیار فعال بودند شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

معصوم‌بیگی با اشاره به اقدامات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در حوزه راهنمایی و رانندگی، عنوان کرد: برای مبارزه با بی‌قانونی در این حوزه پلیس کنترل نامحسوس را فعال کرده است و تیم‌های مشخصی مشغول کنترل بی‌قانونی‌ها در این حوزه هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: طرح پلیس کنترل نامحسوس از زمان عملیاتی شدن تأثیرات خوبی داشته است، چراکه علاوه بر کنترل محسوس رفتار غیرقانونی و تخلفات رانندگان به صورت نامحسوس هم در کنترل پلیس قرار دارد و جریمه‌های مربوطه هم صورت می‌گیرد.

تقویت نظارت بر توقف در مکان‌های ممنوعه  به صورت مکانیزه

وی به این نکته نیز اشاره کرد که نظارت بر توقف خودروها در مکان‌های ممنوعه نیز به صورت مکانیزه تقویت شده است تا بتوانیم ترافیک شهر را کنترل کنیم و گفت: از 15 اردیبهشت تا امروز با بالغ بر 2 هزار و 141 خودرو برخورد شده است که تخلفاتی از جمله شیشه دودی، آلودگی صوتی و سگ‌گردانی داشتند.

معصوم‌بیگی با بیان این‌که در حوادث حوزه درون‌شهری بر اساس آمار اعلامی آمار جانباختگان 13 درصد کاهش داشته است، اذعان کرد: 38 درصد سهم جانباختگان تصادفات درون‌شهری مربوط به عابران پیاده، 41 درصد موتورسواران و 19 درصد هم مربوط به سایر وسایل نقلیه است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در زمینه تصادفات در جاده‌های استان با 11 درصد کاهش روبرو هستیم اما آمار فوتی‌ها حدود 10 درصد افزایش داشته است که این به دلیل شدت تصادفات است، حدود 9 هزار خودرو به دلیل سرعت غیرمجاز و تخلف حادثه‌ساز توقیف شده‌اند.

دلایل اصلی تصادفات از زبان رئیس پلیس اصفهان

وی در توضیح علل تصادفات نیز مطرح کرد: 43 درصد عدم توجه به جلو، 18 درصد عدم حفظ هوشیاری، 8 درصد عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و 5 درصد تغییر مسیر ناگهانی از علل تصادفات بوده است.

معصوم‌بیگی با نام بردن از مواد مخدر به عنوان یک ابرآسیب اظهار کرد:  بالغ بر 15 تن مواد مخدر کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است، همچنین بالغ بر 600 درصد کشفیات مواد مخدر صنعتی افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه با 50 باند مواد مخدر برخورد شده و 27 درصد هم دستگیری قاچاقچیان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، افزود: در برخورد با قاچاقچیان 36 درصد، در بخش برخورد با حمل‌کنندگان 39 درصد و برخورد با توزیع‌کنندگان و فروشندگان خرد 16 درصد افزایش وجود دارد.

افزایش قابل توجه جرائم فضای مجازی

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در فضای مجازی کماکان با افزایش جرم مواجه هستیم که با شدت هم در حال انجام است به مردم توصیه کرد مراقبت کنند و فرصت‌های ارتکاب جرم را در اختیار مجرمان قرار ندهند و گفت: برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی مردم بیش از 200 درصد، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای بیش از 80 درصد و مزاحمت‌های اینترنتی 63 درصد افزایش داشته است.

معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: طرح مقابله با کسب و کارهای غیرمجاز اینترنتی با جدیت دنبال شده است و طرح مقابله با خرید و فروش سلاح غیرمجاز نیز در حال اجرا است؛ خرید و فروش رسمی سلاح در اصفهان وجود ندارد، اما در سال جاری برخورد با سلاح و مهمات غیرمجاز 35 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: حرکت مجرمان به سمت حرفه‌ای شدن و سازماندهی، عدم آشنایی عموم مردم با راهکارهای سرقت اینترنتی(فیشینگ)، افزایش درگاه‌های اینترنتی و عدم بازدارندگی مجازات هم به عنوان دلیل افزایش این جرائم مطرح است، همچنین حرکت مردم به سمت خرید و فروش در فضای مجازی نیز از دلایل این امر است.

یک میلیون امدادخواهی از «110»

وی ادامه داد: در حوزه امدادخواهی از پلیس 110 بالغ یک میلیون امدادخواهی انجام شده است که می‌توان گفت در هر ساعت بیش از 480 زنگ‌خور برای پلیس 110 وجود داشته است.

معصوم‌بیگی تأکید کرد: برخورد با اراذل و اوباش و تحرک آنها به عنوان خط قرمز پلیس اعلام شده و 38 درصد برخورد با این افراد افزایش داشته است، به اراذل و اوباش امکان تحرک داده نخواهد شد.

‌فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه در رابطه با مقابله با تخلفات موتورسواران گفت: کلاس‌های آموزشی گسترده‌ای برای راکبان موتورسیکلت دایر شده است و فرهنگسازی می‌شود، نوع دیگر برخورد سلبی است، بنده معتقد هستم این قشر شرایط خاص خود را دارند هرچند باید قانون را رعایت کنند، این ملاحظات هم هست و رأفت نیروی انتظامی در این حوزه وجود دارد که ذینفعان افرادی هستند که نیاز به توجه ویژه دارند؛ آمارها نشان دهنده مؤثر بودن فعالیتها است و درصد جانباختگان موتورسوار از 45 درصد در سال 96 به 35 درصد برای امسال رسیده است.

دستورالعملی در مورد ارزهای دیجیتال به پلیس ندادند

وی با اشاره به توقیف بیش از هزار دستگاه ماینر توسط نیروی انتظامی استان اصفهان، بیان کرد: چند روز پیش اعلام شد که استخراج ارزهای دیجیتالی که قانونمند است اما دستورالعملی به ما داده نشده است، البته بخشی از برخورد ما به دلیل قاچاق بودن این دستگاه‌ها است همچنین بعد از استخراج از این ارزها غیرقانونی استفاده می‌شود.

معصوم بیگی در رابطه با شکایت خانمی که برای دریافت گواهینامه موتور به پلیس مراجعه و برای وی صادر نشده بود، عنوان کرد: نیروی انتظامی نمی تواند عمل غیرقانونی انجام دهد، چراکه طبق قانون فقط برای مردان اجازه صدور گواهینامه دارد،  خانمی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده که من گواهینامه موتورسواری می‌خواهم و رأی‌ای هم صادر شدن است که تا الآن لازم الاجرا نیست تا نهایی شود، اما در موارد دیگری در سال‌های قبل حق به پلیس داده شده بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با برخورد با بی‌حجابی و کشف حجاب مطرح کرد: در این حوزه 26 دستگاه مسؤولیت دارند و 300 وظیفه برای این دستگاهها دیده شده است و 7 درصد وظیفه و 21 مورد با نیروی انتظامی است، اما در خلأ فعالیت سایر دستگاه‌ها نیروی انتظامی ورود می‌کند، اما دستگاههای فرهنگی که مسؤول فرهنگ و اخلاق جامعه هستند مقدم هستند، در کل وقتی مطالبات مردمی وجود دارد پلیس باید پاسخگو باشد، چراکه اگر امنیت اخلاقی به هم بخورد جامعه با مشکل مواجه می‌شود.

تقدیر رئیس پلیس اصفهان از خبرگزاری فارس

به گزارش فارس در پایان این نشست خبری از خبرنگاران و عکاسان خبری تقدیر شد و فرمانده انتظامی استان اصفهان از خبرگزاری فارس به دلیل انتشار کامل و دقیق اخبار تشکر کرد.

انتهای پیام/63088/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول