اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| دخالت و اختلال شرکت‌های وارد کننده بزرگ در فروش تلفن همراه

تعدادی از مخاطبان از فروش نامناسب و ناهمگون تلفن همراه ابراز نارضایتی کردند که این موضوع از رئیس اتحادیه صوت تصویر تلفن همراه و لوازم جانبی پیگیری شد.

فارس من| دخالت و اختلال شرکت‌های وارد کننده بزرگ در فروش تلفن همراه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، یکی از مشکلاتی که با وجود پیگیری‌های فراوان، همچنان وجود دارد، موضوع عرضه و توزیع تلفن همراه است که هنوز حل نشده است.

تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» اعلام کردند:« قیمت گوشی موبایل و لوازم جانبی و تعمیرات آن در طی یک سال گذشته با رشدچند برابری مواجه شده است. همچنین  با وجود اینکه 600 هزار گوشی با ارز 4200 تومانی وارد کشور شده است اما همچنان این گوشی های تلفن همراه در گمرگ خاک می‌خورند.»

بازی دولت با دلار 4200 تومانی

سعیده حسینی یکی از مخاطبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: به نظر من تأثیر عرضه دلار 4200 تومانی برای واردات تلفن همراه تاکنون دیده نشده است. چرا که هیچ تفاوت قیمتی بین گوشی‌های وارد شده با دلار 4200 تومانی و دلار آزاد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به نظر من دلار 4200 تومانی یک بازی بی معنی بود که دولت به راه انداخت و هیچ نتیجه ای برای مردم نداشت جز اینکه تا مدت‌ها از این دلار به عنوان یک افسانه یاد می‌شد.

این مخاطب گفت: می گویند که تعداد زیادی موبایل با این دلار 4200 تومانی وارد کشور شده است؛ چرا این گوشی‌های موبایل به موقع  از گمرک خارج نشدند تا مردم هم بتوانند تلفن همراه را ارزانتر خریداری کنند و قیمت ها اینگونه صعودی بالا نرود؟

 

دخالت شرکت‌های وارد کننده تلفن همراه در فروش مویرگی

فرید اقبالی از فروشندگان تلفن همراه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: از شهریور ماه سال گذشته که افزایش قیمت دلار را به صورت ناگهانی شاهد بودیم، تأثیرات منفی آن  بر همه موضوعات از تولیدات داخلی گرفته تا محصولات وارداتی، مشهود بوده است.

وی افزود: افزایش قیمت اجناس، یک امر اجتناب ناپذیر است و دولت هم نتوانست جلوی افزایش ناگهانی را بگیرد. البته در برخی از موارد، این افزایش قیمت را مهار کردند.

اقبالی تصریح کرد: طبق اخباری که بین صنف فروشندگان تلفن همراه دست به دست می شود، تعدادی از شرکت‌ها هستند که به صورت  عمده تلفن همراه و لوازم جانبی وارد می‌کنند و با فروش تکی آن، اوضاع اقتصادی و کسب و کار فروشندگان تلفن همراه را بامشکل مواجه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، ترخیص تلفن‌های همراه در برهه‌ای از زمان با مشکل مواجه شد که مردم دلیل این مشکل را عدم همکاری فروشندگان تلفن همراه می دانستند. در حالی که این موضوع، به گمرک مربوط می شد.

در همین زمینه با ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوت تصویر تلفن همراه و لوازم جانبی گفت‌وگو  کردیم.

 

  متاسفانه در بحث فروش و خرید تلفن همراه یک مشکلی وجود دارد که افراد و شرکت‌های مختلف می‌توانند تک فروشی این وسیله را داشته باشند. به عنوان مثال یک سایت مشهور که این کالا را به صورت عمده وارد کرده است با تک فروشی به کسب و کار مغازه‌های فروش تلفن همراه ضربه زده است. 

 

در جنگ اقتصادی، بیشتر به فکر هم باشیم

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوت تصویر تلفن همراه و لوازم جانبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ در این خصوص توضیح داد: آنچه که اهمیت دارد ما در دوران تحریم هستیم و این جنگ، جنگ اقتصادی است.

وی افزود: بارها مسئولین از جمله وزیر صنعت و حتی رئیس مجلس شورای اسلامی به این قضیه تاکید کردند که در دورانی قرار داریم که تحریم‌ها موجب شده در دوره جنگ اقتصادی قرار بگیریم و بسیاری از ارگان‌ها تصمیماتی که در این شرایط بحرانی می‌گیرند، تصمیماتی است که با توجه به شرایط تحریمی است.

رئیس اتحادیه صوت تصویر تلفن همراه و لوازم جانبی تاکید کرد: متاسفانه در بحث فروش و خرید تلفن همراه یک مشکلی وجود دارد که افراد و شرکت‌های مختلف می‌توانند تک فروشی این وسیله را داشته باشند. به عنوان مثال یک سایت مشهور که این کالا را به صورت عمده وارد کرده است با تک فروشی به کسب و کار مغازه‌های فروش تلفن همراه ضربه زده است. 

درستی تاکید کرد: این درست نیست که این شرکت‌های وارد کننده عمده خریداران تلفن همراه را نیز به خود جذب کنند و سه میلیون واحد صنفی نتوانند کسب درآمد کنند.

وی تصریح کرد:‌این کار مانع کسب و کارهای خرد است و باید به حال آن فکری کرد.

این معمای پیچیده، همچنان حل نشده است در حالی که هماهنگی بین نهادهای مسئول می تواند، هم گره از کار فروشندگان تلفن همراه باز کند و هم مردم را از این بلاتکلیفی درباره قیمت گوشی موبایل نجات دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول