اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

آمادگی ایران برای همکاری در حوزه های پزشکی و دارویی با کشور لبنان

وزیر بهداشت گفت: این آمادگی را داریم تا در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و پذیرش دانشجو در تمام مقاطع و مداوای بیماران با لبنان همکاری کنیم.

آمادگی ایران برای همکاری در حوزه های پزشکی و دارویی با کشور لبنان

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در دیدار با جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که وزیر بهداشت از طرف حزب‌الله لبنان در کابینه حضور دارد.

وی ادامه داد: ما حزب‌الله و سیدحسن نصرالله را باور یار دیرین خود در منطقه می‌شناسیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: یکی از دلگرمی‌ها و دلخوشی‌های رهبر فقید امام راحل‌مان و رهبر معظم انقلاب حضور حزب‌الله در منطقه است.

نمکی تصریح کرد:ما همواره خود را در کنار عزیزانم آن در لبنان مکلف به هرگونه کمک و مساعدت می‌دانیم.

وزیر بهداشت افزود: وزیر بهداشت لبنان از نزدیک دیدند که ما امکانات وسیعی در حوزه دارو، درمان و آموزش پزشکی فراهم کرده‌ایم.

نمکی یادآور شد: در حال حاضر ۹۷درصد داروی مورد نیازمان در داخل تولید می‌کنیم و در ۲و۳ آینده نیز برنامه داریم تا ۳ درصد دیگر را نیز تولید کنیم.

وی بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب نیاز به اعزام بیمار به خارج داشتیم اما اکنون نیاز به انجام هیچ عملی در خارج نداریم و به کشورهای منطقه نیز سرویس می‌دهیم.

وزیر بهداشت متذکر شد: در زمینه زیر ساختها و پیشگیری دستاوردهای خوبی داشتیم و اخیراً نیز ۳۱ میلیون نفر در طرح کنترل فشار خون تحت پوشش قرار گرفتند.

وی گفت:در حال حاضر آمادگی داریم به کشور دوست لبنان دارو تجهیزات پزشکی ارایه داده و پذیرش دانشجو در همه مقاطع و علوم وابسته و مداوای بیماران را داشته باشیم.

نمکی افزود: در دیدار با وزیر بهداشت لبنان خواستم تا نماینده ای معرفی کنند تا کمیسیون مشترکی ایجاد شود و یک برنامه ۵ ساله همکاری در زمینه دارو، درمان و بهداشت و آموزش پزشکی تدوین کنیم.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول