اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تلاش می‌کنیم تهران را به شهری دارای سلامت روان تبدیل کنیم

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: تلاش می‌کنیم تهران را به شهری آرام، مهربان، با سلامت روان و دوستدار شهروندان تبدیل کنیم.

تلاش می‌کنیم تهران را به شهری دارای سلامت روان تبدیل کنیم

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران امروز در مراسم افتتاحیه طرح ارتقای شبکه نیروی انسانی سلامت روان محله محور اظهار داشت: در مجموعه شهر تهران با فرایندهایی مواجه بودیم که از چند سال پیش شروع شده بود و شهروندان خدمات سلامت روان را با کیفیت دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: از ۱۰و۱۲ سال گذشته در خانه‌های سلامت خدمات روان ارائه می‌دادند و اما کسانی که خدمات ارائه‌ی می‌دهند و مشاوره می‌کنند پروانه لازم نظام روان شناسی را ندارند و فاقد ارتباط سیستماتیک هستند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان داشت: صرفا آموزش‌ها در قالب کارگاه ها ارائه می‌شود و ارتباط با انجمن‌های تخصصی حوزه روان به خوبی وجود ندارد.

نصیری افزود: مراکز روان شناسی و تخصصی را داریم که مجوز دارند اما ارتباطشان با اجزای محلی قطع است. بسیاری از مردم علی رغم نیاز مراکز سلامت روان را نمی‌شناسند.

وی یادآور شد: ظرفیت های ما در شهر تهران برای ارائه خدمات مانند سرای محلات داریم اما طی سال‌های گذشته مشکلی داشتیم که باید حل می‌شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: درسال گذشته در ۲۱ محله شهر تهران این طرح را به شکل پایلوت اجرا کردیم.مسئله دیگر دانش کم مردم در حوزه سلامت روان است.

نصیری متذکر شد: ارزیابی در ۳۵۲ محله شهر تهران انجام دادیم و مشاهده کردیم دانش سلامت روان مردم پایین است.

وی ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تهران به شهر آرام ،مهربان با سلامت روان و دوستدار شهروندان تبدیل کنیم.

نصیری گفت: شهرداری خود را به هیچ عنوان  متولی سلامت روان نمی‌داند اما می‌توانیم نقش پشتیبانی داشته باشیم؛ ضمن اینکه شهرداری نه مرجع سلامت روان و نه متخصص تولید دانش حرفه ای در این حوزه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول