اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هزینه آموزش سوارکاری در زنجان 500 هزار تومان است

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان گفت: هزینه آموزش در باشگاه‌های سوارکاری در حدود 350 تا 500 هزار تومان است.

هزینه آموزش سوارکاری در زنجان 500 هزار تومان است

محسن حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سوارکاری به عنوان یکی از ورزش‌های جذاب در کل دنیا مطرح است و در استان زنجان نیز ظرفیت‌های خوبی در این رشته وجود دارد.

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر هشت باشگاه سوارکاری در شهرستان زنجان فعال است، گفت: همچنین دو باشگاه سوارکاری در شهرستان خرم‌دره، یک باشگاه در شهرستان سلطانیه و یک باشگاه در قیدار فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: فعالیت این باشگاه‌ها متفاوت بوده و باشگاه سلطانیه و قیدار فقط در بخش کورس و بقیه در رشته پرش فعالیت دارند.

حسنی با اشاره به اینکه استان زنجان استعدادهای خوبی در این رشته دارد، گفت: پیش از این شاهد برگزاری مسابقات اسب‌دوانی در سطح بسیار خوبی در استان بودیم.

*استفاده از 65 اسب در مسابقات پرش

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان در ارتباط با برگزاری مسابقات اینطور توضیح داد که در مسابقات پرش در حدود 65 اسب استفاده می‌شود که از نژاد خارجی هستند.

وی با اشاره به برگزاری مستمر مسابقات پرش با اسب در استان بیان کرد: استعدادهای برتری در این حوزه در استان زنجان پرورش یافته است.

حسنی همچنین از افزایش قیمت باشگاه‌های سوارکاری برای آموزش این رشته ورزشی خبر داد و گفت: با توجه به امکانات باشگاه هزینه آموزش در این رشته در حدود 350 تا 500 هزار تومان است.

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی سوارکاری در باشگاه‌ها در 10 جلسه یک ساعته برگزار می‌شود و از اسب‌های حدود پنج تا 15 میلیون تومانی در این آموزش‌ها استفاده می‌شود.

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان در ارتباط با قیمت سایر اسب‌ها نیز گفت: قیمت اسب بستگی به نیاز و نوع استفاده از آن دارد که این قیمت در باشگاه‌های زنجان بین 30 تا 250 و یا 300 میلیون تومان است.

به گزارش فارس، استان زنجان دارای استعدادهای برتر در رشته سوارکاری است و هم اکنون سوارکاری زنجانی در دو رشته پرش و استقامت در این رشته فعالیت دارند.

سال قبل عرشیا نجفی‌نیا سوارکار جوان زنجانی در مسابقات المپیک آرژانتین در رده سنی جوانان شرکت کرد و جایگزین وی نیز زنجانی بود و این یعنی این ورزش در استان زنجان به جایگاه خوبی رسیده است.

عرشیا نجفی‌نیا به عنوان تنها ورزشکار ایرانی بود که پس از 80 سال در این مسابقات شرکت کرد.

باشگاه‌های فعال در استان زنجان نیز از استانداردهای بالایی برخوردار بوده و باشگاه سوارکاری «کالسکه طلایی» که هم اکنون نیز به صورت غیررسمی فعالیت دارد یکی از مجهزترین و به روزترین باشگاه‌های سوارکاری در سطح کشور است.

از امکانات خوب این باشگاه از جمله مانژ استاندارد جهانی و ماسه و سلیس و همچنین نمد است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول