اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سوریه بهترین فرصت برای سرمایه گذاری و تجارت است/ فرصت‌ها را معرفی می‌کنیم

امیداورم با توجه به برقراری ثبات سیاسی ایران به عنوان اصلی ترین بازیگر بازسازی سوریه نقش خود را به خوبی ایفا کند و ما با افتخار در بازسازی و نوسازی سوریه ایفای نقش کنیم.

سوریه بهترین فرصت برای سرمایه گذاری و تجارت است/ فرصت‌ها را معرفی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمدرضا مودودی امروز در همایش اشنایی با فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در سوریه گفت: امیداورم با توجه به برقراری ثبات سیاسی ایران به عنوان اصلی ترین بازیگر بازسازی سوریه نقش خود را به خوبی ایفا کند و ما با افتخار در بازسازی و نوسازی سوریه ایفای نقش کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در این راستا سازمان توسعه تحارت به کمک مقامات مسئول در بازسازی سوریه تلاش می کند تا بهترین فرصت های سرمایه گذاری و تجارت را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

وی افزود: در حوزه تجارت خارجی با روان کردن تجارت و حتی امضای تجارت ازاد مبنایی فراهم می کنیم تا با کمترین استهلاک این تجارت توسعه یابد.

مودودی بیان داشت:همچنین باید از سوریه به عنوان فرصتی برای تامین نیازهای داخلی کشور حداکثر استفاده را ببریم تا این بازار به عنوان بازار تجارت همیشگی ایران باشد.

وی افزود: سوریه بهترین فرصت برای تجارت و سرمایه گذاری است لذا باید در گسترش روابط تجاری دو کشور تلاش کرد.

* کدام بخش‌های سوریه نیاز به سرمایه‌گذاری دارند؟

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سوریه در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، ساخت جاده، نیروگاه و صنایع نیاز به بازسازی دارد گفت: همه این بخش‌ها زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ما را فراهم می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه پیش از این سوریه سالانه حدود 30 میلیارد دلار از دنیا واردات داشت: این در حالی است بر اثر جنگ‌ها رخ داده شده در این کشور میزان واردات این کشور به 8 میلیارد دلار رسیده است البته آن زمان هم ما سهم بالایی از تامین کالاهای وارداتی سوریه نداشتیم و میزان صادرات ما به این کشور حدود نیم میلیارد دلار بود اما این رقم سال گذشته به 168 میلیون دلار کاهش یافت.

* به راحتی می‌توان یک میلیارد دلار کالا به سوریه صادر کرد

مودودی اظهار داشت: در حوزه صادرات کالا به سوریه می‌توان به رقم یک میلیارد دلار دست یافت و رسیدن یه این میزان صادرات برای ایران کار سختی نیست. 

وی بیان داشت: سوریه اکنون جزو 20 کشور اول تجاری ما نیست اما به دلیل پتانسیل در بازسازی این کشور، سوریه به سرعت می‌تواند به فهرست 10 کشور اول تجاری ایران تبدیل شود. 

سرپرست سازمان توسعه تجارت بیان داشت: سوری‌ها نمی‌خواهند مصرف‌کنند هکالاهای کشورهای دیگر باشند و می‌خواهند تولید کننده باشند اما در عین حال پیوستگی صنعتی فراتر از محصولات مصرفی است؛ بنابراین سیاست سوریه مانعی برای صادرات به سوریه نیست زیرا حتی کشورهای خودکفا و قدرتمند در زمینه صادرات، در واردات هم قدرتمند هستند و مشاهده آمار صادرات و واردات 10 کشور قدرتمند اول دنیا حاکی از آن است که صادرات و واردات این کشورها تقریبا برابر است. 

وی بیان داشت: سازمان توسعه تجارت برنامه‌هایی برای اعزام هیات‌های تجاری به سوریه دارد تا بازرگانان ایرانی از نزدیک فضای حاکم بر کشور سوریه را مشاهده کنند و از امنیت در این کشور مطمئن شوند. 

مودودی بیان داشت: اگرچه کشور سوریه تا امنیت کامل فاصله دارد اما بخش‌های عمده‌ای از این کشور فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت بخش خصوصی دارد. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول