اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

برپایی نشست «سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر»/مجلس قتل رئیس جمهور در تماشاخانه سرو

دور اول نشست‌های تخصصی دفتر پژوهش و انتشارات اداره کل هنرهای ‌نمایشی با موضوع «تعامل یا تقابل کارگردان با نمایشنامه‌نویس در اجرا» برگزار می‌شود.

برپایی نشست «سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر»/مجلس قتل رئیس جمهور در تماشاخانه سرو

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، دفتر پژوهش و انتشارات اداره ‌کل هنرهای ‌نمایشی، نخستین برنامه از سری نشست‌های «سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر» را با حضور حضور محمد چرم‌شیر و آرش دادگر برگزار می‌کند. 

این نشست با عنوان «تعامل یا تقابل کارگردان با نمایشنامه‌نویس در اجرا» روز سه‌شنبه مورخ ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار می‌شود. ورود به این نشست برای علاقه‌مندان آزاد است و در انتها گفت‌وگویی مابین مخاطبان و کارشناسان، حولِ عنوانِ ذکر شده انجام خواهد شد.

«سه‌شنبه‌های پژوهشی تئاتر» در یکی از سه‌شنبه‌های هر ماه (عموما اواسط هر ماه) برگزار می‌شود.

*«مجلس قتل رئیس جمهور» در تماشاخانه سرو

همزمان با سالگرد شهادت شهید رجایی و یارانش، نمایشنامه «مجلس قتل رئیس‌جمهور» با یادی از شهید رجایی اجراخوانی می‌شود. این نمایشنامه از معدود آثاری است که به‌ صورت خاص به موضوع ترورهای دهه شصت توسط منافقین می‌پردازد.

در این نمایشنامه که نوشته امیر امیری است علاوه بر محمدمهدی حاجیعلی به‌عنوان صحنه خوان، کامبیز نیک آمیز، فریاد جودی، پوریا فرجی، مینا ترکمن، مهشاد بهبودی، زهرا بهاری، مریم قسمت کننده، حمید فردین، هانیه یوسفی و محمد معین حاجیعلی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه این نمایشنامه آمده است: مکافات جنایت همیشه مرگ نیست، گاهی خون سیاووش نقابی می‌شود از نخوت و تا روز ابد گریبان گیر دست‌های آلوده می‌ماند.

«مجلس قتل رئیس‌جمهور» دوم و سوم شهریور ساعت ۱۹ در تماشاخانه سرو خوانش می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

*برنامه‌های جدید اداره تئاتر 

با توجه به نقل مکان و جابه جایی ساختمان اداره برنامه‌های تئاتر از خیابان محمد آقا به خیابان رازی، کوچه مهبد، پلاک ۱۰ و از سرگیری دوباره فعالیت های خود از ابتدای سال، ۴۰ گروه نمایشی را جهت تمرین و آماده گی برای حضور در هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی و اجرای عموم در تماشاخانه های سطح تهران و سایر جشنواره های نمایشی کشور معرفی کرده است.

همچنین ضمن قرارداد همکاری با بخش خصوصی همه گروه های نمایشی می توانند برای تمرین با معرفی نامه از طرف اداره برنامه های تئاتر به صورت رایگان تمرین داشته باشند. با توجه به تغییرات جدید، اداره برنامه های تئاتر فعالیت های جدیدی از جمله ثبت گروه های نمایشی در شهر تهران، نمایشنامه خوانی (ثبت متن، طرح و ایده نمایشنامه، بازار نمایشنامه نویسی و ...)، تشکیل شورای مشورتی تئاتر جوان، نقد حرفه‌ای تئاتر و غیره ... را در دستور کار خود قرار می دهد.

عروسی میرزا آقا هاشم به کارگردان رضا عاشوری فرد، سیاه به کارگردانی نسیم تاجی، آرش بلغور و شاه مغموم به کارگردانی ساسان قجر/ نباتی مقدم، غم نوحه فریدون به کارگردانی مهدی غلامی، مضحکه ماردوش به کارگردانی امین اکبری نسب ارباب به کارگردانی احمد مایل، باباکرم به کارگردانی وحید شاهینی، عجبب السلطنه به کارگردانی بهنود مهدی پور، امیر ارسلان رومی به کارگردانی علی خونساری، بنفشبه به کارگردان  سجاد یاری، نوروز به کارگردانی کیوان نخعی، بازرس به کارگردانی شهرام مسعودی، می تونید ما رو نگاه کنید به کارگردانی شهاب راحله، کارنامه بندار بیدخش به کارگردانی مرجان صادقی، چهار صندوق به کارگردانی مهدی سالاری، چلچراغ به کارگردانی رضا علوی، قصه بخت به کارگردانی احمد دهقان، سیمرغ نازی داشتم به کارگردانی حبیبه عبدالهی، معرکه در معرکه به کارگردانی شقایق فتحی،

خورشید لاله زار به کارگردانی ابوالفضل حاجی علیخانی، کارنامه بندار بیدخش به کارگردانی محمد مهدی پریزاد، رختشورشاه به کارگردانی علی یدالهی، نازگل به کارگردانی میثم یوسفی، آقای وزیر یک مرده است به کارگردانی صحرا رمضانیان، مرگ در طبقه ۲۳ به کارگردانی نمیا ذاکر، کابوس های مرد مشکوک به کارگردانی ملیکا رضی، عاشیق به کارگردانی امیرعلی پریز، مصاحبه به کارگردانی زهرا پارسایی، بلبل سرگشته به کارگردانی زهرا پارسایی، بهار میاد به کارگردانی محمد برومند، کارناوال به کارگردانی میثم مرادی،

جنگنامه غلامان به کارگردانی محسن حسین ، کشتی نوح به کارگردانی مریم معترف، آزمایشگاه متروکه به کارگردانی منصور صلواتی، چلچراغ به کارگردانی رضا عربی، نگاه به کارگردانی علیرضا مهران، آتش سوزی ها به کارگردانی محمدرضا خاکی، سیه نامه باستان به کارگردانی هادی حوری، نامه های شرجی به کارگردانی مریم جلیلی، خانه گمشده به کارگردانی کامران پورناجی، اندر حکایت یوسف و زلیخا به کارگردانی منیزه داوری، قورباغه در مطبخ به کارگردانی شهاب راحله، اژدی‌هاک به کارگردانی سعید زارع منش، یوسف و زلیخابه کارگردانی شیوا رضایی و رضوان کرباسی، باغ زالزالک به کارگردانی شیوا رضایی نمایش‌هایی هستند که این روزها در اداره برنامه‌های تئاتر تمرین می کنند.

هنرمندان می‌توانند برای مراجعه به ساختمان جدید اداره برنامه‌های تئاتر به آدرس خیابان رازی، کوچه مهبد، پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

*اجرای ویژه عکاسان و خبرنگاران نمایش «مثبت فکر کن»

نمایش «مثبت فکر کن« به نویسندگی و کارگردانی علی دهبان روز دوشنبه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۲۱:۱۵ میزبان عکاسان و خبرنگاران خواهد بود. یادآور می‌شود ورود عکاسان آزاد به منظور عکاسی از این نمایش در تاریخ یادشده بلامانع است.

بازیگران این اثر نمایش (به ترتیب ورود) سیاوش مفیدی، شَیماء ملکیان، سوسن پرور و سامان دارابی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از: تهیه کننده: احمد شیرازی‌مهر، مجری طرح: خیام وقارکاشانی، مدیر تولید: حافظ وقارکاشانی، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی، طراح گرافیک: مریم برادران، طراح تیزر: بهرام رامه،دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امیرحسین عشق‌آبادی، منشی صحنه: امیرحسین نبوی و عکاس: نیلوفر جوانشیر و سارا ثقفی.

«مثبت فکر کن» از ۶ مرداد ماه ساعت ۲۱:۱۵ در تئاتر هامون به روی صحنه است و علاقمندان می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول