اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مجله فرهنگی فارس| از آیین‌های روز ازدواج تا مسابقات قرآن و عترت

برگزاری آیین‌های ویژه سالروز زیباترین پیوند آسمانی و برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت رسانه ملی ازجمله خبرهایی است که در مجله فرهنگی امروز می‌خوانید.

مجله فرهنگی فارس| از آیین‌های روز ازدواج تا مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مجله فرهنگی فارس امروز با چند خبر از سالروز زیباترین پیوند آسمانی، برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت رسانه ملی و برپایی ششمین نشست تخصصی «مشق شب» در دامغان در خدمت همراهان گرامی خواهد بود.

جشن پیوند دریای جمال فاطمی و جلال علوی

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان به فارس گفت: به مناسبت سالروز ازدواج زوج عالی‌قدر جهان بشریت، امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، جشن بزرگی در سمنان برپا می‌شود.

عباس بابایی اظهار کرد: این آیین روز دوشنبه، چهاردهم مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء و از ساعت 21 در چهارراه جهادیه- جنب مدرسه 12 فروردین برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای گروه سرود، بازی‌های بومی و محلی، برگزاری مسابقه و دیگر برنامه‌های متنوع و شاد ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این مراسم است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه تا دهه ولایت برنامه‌های مختلف و متنوع و شادی را در محلات مختلف شهر سمنان خواهیم داشت، افزود: افتخار ما این است تا با تلاش همکارانمان بتوانیم با برگزاری جشن‌ها، لبخندی هر چند گذرا و دقایق شادی را برای همشهریان خود به ارمغان بیاوریم.

بابایی هدف از برگزاری این جشن را الگو قرار دادن زندگی و شخصیت این دو زوج آسمانی در تمام عرصه‌های زندگی برای استحکام بخشیدن به بنیان خانواده، ترویج ازدواج آسان، تبیین اهمیت تشکیل خانواده در اسلام و ترویج زندگی ساده و به دور از تجمل‌گرایی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این جشن به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان سمنان و هیأت‌ ورزش‌های همگانی در راستای ترویج فرهنگ علوی برگزار می‌شود.

عمری به گستردگی آفتاب

مراسم گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد.

امام جماعت شرکت توزیع برق سمنان در این آیین بیان کرد: اولین روز ماه ذی‌الحجه، سالروز ازدواج زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام است که نمونه تکرارنشدنی در تاریخ محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا طاهریان اظهار داشت: برکت ازدواج این دو نفر، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛ همچنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه مناسبت اول ذی‌الحجه، به‌عنوان روز ازدواج نام‌گذاری شده است، گفت: سالگرد ازدواج این دو نور عالم، رخداد عظیمی است که به تعبیر امام خمینی (ره) اشاعه نور این خانواده، جهان را روشن و منور می‌کند.

این روحانی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص)، ازدواج دخترش را به ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند.

در این مراسم، از حسن رحیمی، همکار این شرکت که به‌تازگی سنت حسنه ازدواج را به جای آورده با اهدای تندیس ازدواج و هدیه‌ای تقدیر به عمل آمد و از منتخبان مسابقات فرهنگی نماز و روزه نیز تجلیل شد.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت رسانه ملی

اولین مرحله از شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت رسانه ملی ویژه کودکان و نوجوانان هشت تا 18 سال خانواده همکاران صداوسیمای مرکز سمنان برگزار شد.

علی شهسوار، دبیر برگزاری این مسابقات گفت: در این مرحله از مسابقات بیش از 30 نفر از فرزندان همکاران در مقاطع سنی هشت تا 18 سال شرکت کردند.

وی گفت: این مسابقات در رشته‌های کتبی تفسیر سوره لقمان، قرائت قرآن کریم، ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، عکاسی، معرفی چهره‌های قرآنی و پیک آسمانی ویژه دو تا هشت سال در دو روز برگزار شد.

در اختتامیه این مسابقات، حجت‌الاسلام‌ مصطفی توکلیان مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان، ضمن بازدید در جریان روند برگزاری مسابقات قرار گرفت.

وی ضمن مهم دانستن عمل و توجه به دستورات قرآن، سوره لقمان را یکی از نمونه‌های بارز تعلیم و تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان دانست.

او گفت: لقمان حکیم، نمونه بارزی از یک پدر خوب و کامل برای پرورش فرزندان است و دلیل پرداختن قرآن کریم به داستان و نصایح ایشان در میان انبوهی از شخصیت‌های تاریخی و پیامبران، برجستگی‌های ویژه و خاص او است که برای همه انسان‌ها در هر عصری آموزنده و راهگشاست. 

مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان ضمن آرزوی موفقیت و سعادت برای کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات، از آنان خواست داستان‌های قرآنی را با دقت بخوانند و به پیام‌های آن عمل کنند.

برگزاری نشست «مشق شب» در دامغان

ششمین نشست تخصصی «مشق شب» با بررسی موضوع «مهارت ارتباط فرزندان با والدین» در کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

ششمین نشست تخصصی و مهارت‌آموزی «مشق شب» با حضور نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، رضا هوشمند نویسنده، ناشر و دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران، مربیان و 30 عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران ضمن قدردانی از مدیرکل کانون استان سمنان و ابراز خرسندی از حضور در نشست ماهانه اعضای مرکز فرهنگی هنری دامغان به تبیین موضوع «ارتباط فرزندان با والدین» و «مهارت استفاده از فضای مجازی» پرداخت.

هوشمند با اشاره به اطلاعات به‌روز نسل نوجوان و حتی کودک امروز و آشنایی آن‌ها با فناوری و تکنولوژی در عصر ارتباطات، فضای مجازی را فضای تهدیدها و فرصت‌ها برشمرد و اظهار کرد: باید سطح آگاهی و شعور خود را نسبت به آنچه در اطراف است، بالا برد.

دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران با بیان رفتارها و مهارت‌های مناسب ارتباط با والدین به چگونگی برقراری ارتباط درست با والدین و بیان مصداق‌های عینی در خصوص وجوه امتیازی ارتباط دوستانه فرزندان و والدین اشاره و بر اثرگذاری این رفتارها در شکل‌گیری شخصیت افراد تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تمام جوانب و نقاط مثبت و منفی فضای مجازی، یادآور شد: اگر نوجوان با دانش و آگاهی وارد این فضای باز جهانی شود، می‌تواند با استفاده و گردش درست در این منبع جهانی به اطلاعات و دانش عظیمی دست یابد.

هوشمند به‌منظور آگاه ساختن اعضای نوجوان از آسیب‌های فضای مجازی و تأثیر آن در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها به بیان مصادیق تهدیدکننده فضای مجازی مانند اینستاگرام پرداخت و از اعضا خواست تا مراقب برخی آدرس‌ها در فضای مجازی باشند.

گلگشت فرهنگی و ورزشی بانوان سمنانی

بانوان شاغل در شرکت برق منطقه‌ای سمنان در گلگشت یک‌روزه فرهنگی و ورزشی شرکت کردند.

در این برنامه که از سوی امور بانوان و با همکاری پایگاه بسیج شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای سمنان برای بانوان همکار و فرزندان آنان برگزار شد، بانوان از جاذبه‌های طبیعی مناطق شهمیرزاد و چاشم دیدن و با حضور در تنگه و آبشار روزیه که در شمالی‌ترین نقطه شهرستان سمنان و بین استان سمنان و مازندران قرار دارد، علاوه بر پیاده‌روی از هوای مطبوع منطقه نیز استفاده کردند.

این برنامه فرهنگی و ورزشی در راستای ایجاد تعامل نزدیک‌تر بین بانوان شاغل شرکت و فرزندان و افزایش کارایی و تقویت روحیه، نشاط و سلامت آن‌ها انجام شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول