اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

موظفیم مهارت‌های زندگی را به جوانان آموزش دهیم

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: به‌عنوان طلبه موظف هستیم مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان را آموزش دهیم بنابراین هدف ما از خواندن خطبه عقد فقط وصل کردن نیست بلکه باید در کنار آن به آموزش مهارت‌های زندگی هم بپردازیم.

موظفیم مهارت‌های زندگی را به جوانان آموزش دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح «پیوند آسمانی»، محور اصلی زندگی را محبت دانست و اظهار کرد: محبت امری دوطرفه است بدان معنا که محبت، محبت می‌آورد و بی‌محبتی هم بی‌محبتی و هرگونه قلدری چه از سوی زن و چه مرد امری خلاف طبیعت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند «اگر مرد به زن خود بگوید دوستت دارم، اثر این جمله هیچ‌گاه از قلب زن خارج نخواهد شد»، تصریح داشت: این موضوع نه‌تنها در ابراز علاقه، بلکه برعکس آن‌هم صدق می‌کند یعنی اگر محبت‌ها ابراز نشود و یا به‌جای آن بی‌محبتی مطرح شود، اثر آن در دل دو طرف باقی می‌ماند و به‌مرورزمان ریشه‌های زندگی را می‌خشکاند.

وی در ادامه ابراز داشت: یکی از وظایف مادران تربیت درست و آموزش مهارت‌های لازم زندگی دختران و پسران است، چراکه به‌وضوح می‌بینیم خیلی از زندگی‌ها، فقط به دلیل نداشتن مهارت‌های لازم دچار مشکل می‌شوند.

طباطبایی‌نژاد افزود: زنان و مردان باید حواسشان به وظایف خود در قبال یکدیگر باشد و به آراستگی خود اهمیت دهند و بدانند که بهترین عطر آب و بهترین سرمه محبت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان یکی از وظایف زن در زندگی را حفظ مال شوهر دانست و ادامه داد: زن و شوهر باید به فامیل و اقوام یکدیگر احترام بگذارند، گاهی این بی‌تدبیری‌ها سبب تخریب خانواده و خشک شدن ریشه محبت بین زن و مرد می‌شود.

وی در ادامه متذکر شد: به‌عنوان طلبه موظف هستیم مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان را آموزش دهیم بنابراین هدف ما از خواندن خطبه عقد فقط وصل کردن نیست بلکه باید در کنار آن به آموزش مهارت‌های زندگی هم بپردازیم.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح پیوند آسمانی در جوار بقاع متبرکه گفت: طرح پیوند آسمانی، پیشنهاد خوبی است و در آن تفاوتی بین فقرا و ثروتمندان وجود ندارد و خرج‌های اضافی برداشته می‌شود، پیشنهاد من این است که برای جشن عقد هم‌مکانی در نظر گرفته شود تا هم طلبه‌ها هم غیرطلبه‌ها از آن استفاده شود.

امام جمعه اصفهان در پایان خطاب به عاقدان گفت: توصیه من این است که هنگام خواندن خطبه، نصیحت‌هایی به زوج‌های جوان داشته باشند، آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشند و کانون محبت باشد، حسادت و بدگویی را از خود دور کنند.

به گزارش فارس، طرح «پیوند آسمانی» به منظور تسهیل ازدواج جوانان در بقاع متبرکه وبا هدف اجرای امینانه نیات واقفان و حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان با همکاری و مشارکت  اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان اصفهان، اداره کل ثبت و اسناد استان اصفهان، صدا و سیما، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان و کانون سر دفتران ازدواج  و طلاق استان اصفهان در هفتمین سال خود در حال اجرا است.

انتهای پیام/63106/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول