اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مرگ سومین آهو در زنجان به دست شکارچیان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از یک مورد شناسایی و دستگیری شکارچی غیر مجاز آهو در دشت سهرین واقع در منطقه سرخ‌آباد زنجان خبر داد.

مرگ سومین آهو در زنجان به دست شکارچیان

اسماعیل قلی‌زاده امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر توسط یگان حفاظت انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به دستگیری متخلفان شکار طی روز گذشته عنوان کرد: این متخلفان دو نفر بودند که با اسلحه متعلق به پدر یکی از این افراد اقدام به شکار آهو کردند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در دشت سهرین واقع در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد روی داده است، گفت: متخلفان با مشاهده ماموران یگان حفاظت محیط زیست اسلحه را رها کرده و  به طرف روستا متواری شدند.

قلی‌زاده با اشاره به ضبط اسلحه گفت: یک متخلف نیز در حال حمل لاشه شکار بود که در فرآیند تواری آن را به داخل یک خانه در روستا انداخت که توسط ماموران یگان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه هر دو متخلف دستگیر شدند، گفت: متخلفان به دادسرا معرفی و مراحل قضایی پرونده آنان طی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری این سومین آهوی شکار شده در استان زنجان افزود: عمده شکارچیان این حیوان افراد بومی بودند که به دلیل آشنایی و اشرافیت به منطقه نسبت به شکار ‌آهو اقدام می‌کنند.

 

*کشف سلاح غیر مجاز در زنجان

قلی‌زاده خاطر نشان کرد: طی روزهای اخیر یک قبضه اسلحه غیر مجاز نیز در مزارع روستای «نصیرآباد» واقع در جاده ماهنشان کشف شده که متخلف به جرم حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به نظارت و پایش مستمر مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در استان زنجان عنوان کرد: در این زمینه برخورد با متخلفان و شکارچیان غیر مجاز به صورت جدی توسط یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان انجام می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول