اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ظرفیت اقامت در تأسیسات گردشگری شاهرود توسعه می‌یابد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه ظرفیت اقامت در تأسیسات گردشگری این شهرستان حدود دو هزار نفر است، گفت: این فضا در حال توسعه است.

ظرفیت اقامت در تأسیسات گردشگری شاهرود توسعه می‌یابد

حمیدرضا حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با بیان اینکه شهرستان شاهرود دارای 148 اثر در فهرست میراث ملی است، اظهار کرد: در حال حاضر باید با قاطعیت بگوییم که این شهرستان 149 اثر دارد؛ چون جنگل ابر نیز ثبت جهانی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود ادامه داد: از این تعداد، بیش از 60 بنای تاریخی، 70 محوطه تاریخی و 11 اثر معنوی در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است.

حسنی با تأکید بر اینکه بسطام شهر نمونه گردشگری است، اضافه کرد: شهرستان شاهرود هشت منطقه نمونه گردشگری و هشت روستای هدف گردشگری دارد.

حضور گردشگران با سلایق مختلف در شاهرود

وی عنوان کرد: همه‌ساله با وجود میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری متنوع و آثار تاریخی ارزشمند در شهرستان شاهرود، گردشگران با سلایق مختلف طبیعت در این شهرستان حضور پیدا می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود افزود: گردشگران برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ شاهرود به این شهرستان سفر و از نقاط مختلف آن بازدید می‌کنند.

حسنی با اشاره به اینکه نخلستان طرود از جاذبه‌های گردشگری شاهرود است، بیان کرد: گردشگران با هر نوع سلیقه‌ای می‌توانند در جنگل رؤیایی ابر قدم بزنند و این تفاوت برای ما بسیار حائز اهمیت است و همچنین از طبیعت زیبای مجن، قلعه‌بالا و جنگل‌های قطری و بلند ابر و پارک ملی توران بازدید کنند.

فعالیت بیش از 40 اقامتگاه بوم‌گردی در شاهرود

وی با تأکید بر اینکه بیش از 40 اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان شاهرود وجود دارد، عنوان کرد: همچنین بیش از 40 خانه مسافر، پنج هتل و سه میهمان‌خانه در این شهرستان فعالیت دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه ظرفیت اقامت در تأسیسات گردشگری این شهرستان حدود دو هزار نفر است، اضافه کرد: این فضا در حال توسعه است.

حسنی گفت: بسیاری از مجتمع‌های گردشگری در شهرستان شاهرود در دست ساخت است و یا کلنگ‌زنی شده و برای تکمیل آن، تسهیلات در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه هر جایی که پای گردشگر باز شود، سبب رونق منطقه می‌شود، تصریح کرد: این اتفاق سبب رونق، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در قالب سوغات شاهرود می‌شود.

استقبال گردشگران از صنایع‌دستی شاهرود 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود تأکید کرد: سفال، سرامیک و دستباف‌های سنتی و جاجیم‌بافی مجن و گلیم‌بافی رضاآباد روستای ابر و هنرهای دیگر به‌طور کامل مورداستقبال و خرید گردشگران قرار می‌گیرد.

حسنی با اشاره به اینکه همه شهرستان‌ها از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان سهم دارند، تصریح کرد: در بخش مرمت بناها، کاروانسراها و زیرساخت‌های گردشگری این اعتبارات برای استان دیده شده است و شاهرود هم از آن سهم دارد.

وی با بیان اینکه باید به تقویت این جنس زیرساخت‌ها در توسعه گردشگری نه‌تنها در شهرستان شاهرود بلکه در استان سمنان کمک کنیم، اضافه کرد: باید با جذب سرمایه‌گذار زیرساخت‌های نمونه گردشگری را در شاهرود تقویت کنیم.

انتهای پیام/75035/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول