اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی/ مسابقه در تعیین مهریه سنگین شر است

امام‌جمعه بجنورد با تاکید بر رعایت تقوا در فضای مجازی گفت: بی‌تقوایی در برخی صفحات فضای مجازی غوغا می‌کند.

لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی/ مسابقه در تعیین مهریه سنگین شر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به آفت‌های دین اظهار کرد: هوس‌های شیطانی ازجمله آفت‌های دین است که باید از آن دوری جست.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام گفت: این امام شیعیان جوان‌ترین ائمه شناخته می‌شود به‌نحوی‌که از دوران کودکی مسئولیت امامت جامعه را بر عهده داشت.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه اشاره کرد و گفت: از این ازدواج می‌توان درس‌های بسیار زیادی گرفت و آنها را الگو و سرمشق زندگی جوانان در جامعه فعلی قرارداد.

وی با اشاره به برخی از درس‌های این پیوند آسمانی تصریح کرد: ازدواج به هنگام افراد ازجمله نکات حائز اهمیت و موردتوجه در ازدواج حضرت علی و حضرت زهراست که باید موردتوجه قرار گیرد و در سن مشخصی افراد اقدام به ازدواج کنند.

خطیب جمعه بجنورد فرزند پروری را از جمله دیگر الگوهای زندگی ائمه عنوان کرد و گفت: امامان فرزند پرور بودند و با این اقدام خود برای تشیع به کادر سازی پرداخته‌اند درحالی‌که سبک زندگی غربی به دنبال تک‌فرزندی است و این موضوع با تفکرات شیعه سازگاری ندارد.

وی سادگی و آسان بودن ازدواج را الگویی دیگر از پیوند حضرت علی و حضرت زهرا عنوان کرد و افزود: نباید مهریه‌های سنگین در نظر گرفته شود تا جوانان بتوانند هر چه سریعتر به خانه خود بروند و ازدواج کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی مسابقه در افزایش مهریه‌ها را رقابتی برای یک امر شر دانست.

وی ادامه داد: در زندگی حضرت علی و حضرت فاطمه وظایف مشخص و تقسیم‌شده بود و آقا و خانم کارهای خود را انجام می‌دادند و به‌صورت مشترک زندگی را به‌پیش می‌بردند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، زندگی و ازدواج این معصوم شیعیان را بهترین الگوی برای جوانان امروز جامعه عنوان کرد و افزود: تربیت فرزندان خوب در کنار زندگی سالم و پاک و دوری از تجمل‌گرایی و می‌تواند باعث پیش برد خانواده‌ها شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد به سخنان رهبر انقلاب در جمع ائمه جمعه کشور اشاره کرد و گفت: تأکید دعوت رهبر انقلاب به رعایت تقوا در فضای مجازی ازجمله نکاتی است که باید فعالان این عرصه در نظر داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر لزوم جلوگیری از ایجاد و پخش شبهات و دروغ علیه افراد تصریح کرد: بی‌تقوایی در فضای مجازی غوغا می‌کند و نباید به تخریب و زیر سؤال بردن آبرو افراد در این فضا اقدام کرد.

وی با سالروز کشتار حاجیان ایرانی در عربستان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون نیز پول‌های سعودی مسلمانان را دچار مشکل و درگیری کرده است و هرجایی که در منطقه جنگی افروخته‌ شده، دستی از عربستان سعودی و حکام آن در این موارد مشهود است.

امام‌جمعه بجنورد در انتها به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: نماز جمعه هم ذکر و هم علم محسوب می‌شود زیرا یاد خدا و افزایش بصیرت اجتماعی را در خطبه‌ها به همراه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول