اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تلاش سازمان‌های اجتماعی قرقیزستان برای برگرداندن اتباع این کشور از سوریه

یک فعال اجتماعی قرقیزستان از علاقمندی سازمان‌های اجتماعی این کشور برای برگرداندن اتباع قرقیز از مناطق جنگی سوریه و عراق خبر داد.

تلاش سازمان‌های اجتماعی قرقیزستان برای برگرداندن اتباع این کشور از سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک «کوبانیچ بیک تاکتاسوناف» فعال اجتماعی قرقیزستان در نشست مطبوعاتی از روند اجرایی برنامه سازمان‌های اجتماعی محلی برای برگشت اتباع قرقیز از مناطق جنگی سوریه و عراق خبر داد.

وی گفت: شهروندان عادی با کمک مالی نمایندگان جامعه کسب و کار قرقیزستان خواستار انجام این برنامه شدند.

این فعال اجتماعی تصریح کرد: بیش از هزار زن و کودک قرقیزستانی در زندان‌ها در سوریه و کردستان عراق قرار دارند و ما نباید منتظر اقدامات از طرف دولت باشیم.

وی افزود: مهم نیست قومیت این افراد چه می باشد مهم این است که آنها اتباع قرقیزستان هستند.

تاکتاسوناف گفت: در ماه می کمیسیون بین نهادهای دولتی قرقیزستان برای برگرداندن زنان و کودکان تأسیس شد و ما هرگونه کمک برای رسیدن به این هدف را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: نمایندگان جامعه کسب و کار آماده تأمین مالی این برنامه هستند و در آینده برای کمک‌های مختلف از جمله خدمات پزشکی و موارد دیگر به زنان و کودکان پول جمع آوری می‌کنیم.

فعال اجتماعی قرقیز خاطر نشان کرد: برگشت 150 نفر در ماه سپتامبر سال جاری برنامه‌ریزی شده و ما تمام امکانات و ابزارها کافی برای انجام این برنامه را داریم.

تاکنون دولت قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان اقداماتی برای بازگشت شهروندان این کشورها از سوریه و عراق انجام دادند در حالی که «بیشکک» برای انجام اینگونه اقدامات عجله نمی‌کند.

دولتمردان قرقیز اظهاراتی درباره عدم بازگشت شهروندان این کشور از خاورمیانه را مطرح می‌کنند و معتقدند: عضویت این افراد در گروههای افراطی و ترویستی انتخاب شخصی آنان بوده و تنها بچه‌ها حق بازگشت به وطن‌ خود را دارند.

بر اساس اطلاعات اخیر مقامات سازمان پیمان امنیت جمعی، در صفوف داعش و سازمان‌های تروریستی مختلف در خاک سوریه و عراق بیش از 4 هزار شهروند کشورهای عضو سازمان همسود حضور دارند و بازگشت آنان به وطن‌های خود تهدید جدی برای این گروه می‌باشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول