اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تشکیل کمیته قانون اساسی و ضرورت بازگشت آوارگان از محورهای گفتگوی خاجی و الجعفری

روسای هیأت‌های ایران و سوریه در مذاکرات روند صلح آستانه در نورسلطان قزاقستان درباره تشکیل کمیته قانون اساسی و ضرورت بازگشت آوارگان به گفت‌وگو نشستند.

تشکیل کمیته قانون اساسی و ضرورت بازگشت آوارگان از محورهای گفتگوی خاجی و الجعفری

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «بشار الجعفری» نماینده دائم جمهوری عربی سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیأت مذاکره کننده این کشور در روند آستانه، امروز (پنجشنبه) با «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی و رئیس هیأت مذاکره کننده کشورمان در نورسلطان محل برگزاری سیزدهمین دور مذاکرات صلح سوریه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد ضرورت مبارزه با تروریسم و گسترش حاکمیت دولت در سراسر خاک کشور، تحولات در شمال شرقی سوریه و ضرورت خروج نیروهای غیرقانونی خارجی از این منطقه، روند سیاسی سوریه و تشکیل کمیته قانون اساسی، ضرورت بازگشت آوارگان و تبادل بازداشت شدگان و ربوده  شدگان (به ویژه مرحله چهارم آن که روز گذشته با مشارکت نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران و روسیه و ترکیه و سازمان ملل برگزار شد)، بحث و تبادل کردند.

هیأت ایرانی پیش از این با هیأت مذاکره کننده روسیه و همچنین هیأت‌های لبنان و عراق که به عنوان ناظر به این مذاکرات پیوسته‌اند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیزدهمین مذاکرات روند صلح آستانه از امروز دهم مرداد ماه به مدت 2 روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود. دور قبلی این مذاکرات (دوازدهمین دور) پنجم و ششم اردیبهشت ماه در این شهر برگزار شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول