اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود مجلس به رفع نقایص تولید انبوه مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام خبر ورود کمیسیون عمران برای رفع نقایص تولید انبوه مسکن گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، تنها ۱۰ درصد از اراضی دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که این میزان بسیار کم و ناچیز است.

 ورود مجلس به رفع نقایص تولید انبوه مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌ محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از عدم واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن گفت: متأسفانه هنوز وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جهت واگذاری اراضی دولتی به وزارت راه اقدام نکرده‌اند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس‌جمهوری اخیراً به وزارتخانه‌ها دستور داد که این دستگاه‌ها نسبت به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند، زیرا وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن و تولید انبوه، به اراضی بسیاری نیاز دارد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله، تنها ۱۰ درصد از اراضی دولتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که این میزان بسیار کم و ناچیز است.

رضایی کوچی ادامه داد: اراضی دولتی و منابع طبیعی متعلق به مردم و کشور است و هیچ دستگاهی حق ندارد که این اراضی را واگذاری نکند، بنابراین دولت باید دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مکلف به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان بیان کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس در نظر دارند که طبق ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، اقدام به بررسی، تجزیه و تحلیل خلاء‌های موجود در حوزه تولید انبوه مسکن کنند تا پس از آن بتوانیم با قانون‌گذاری موانع و نقایص را رفع کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول