اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ترسیم آینده شغلی دانش آموزان و دانشجویان 146 رشته دانشگاهی با سامانه HSEE

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از راه‌اندازی سامانه «HSEE» برای ترسیم آینده شغلی تمام دانش آموزان در آستانه انتخاب رشته و دانشجویان 146 رشته دانشگاهی خبر داد.

ترسیم آینده شغلی دانش آموزان و دانشجویان 146 رشته دانشگاهی با سامانه HSEE

دکتر محمدتقی قانعیان مدیر سامانه «HSEE» در گفتگو با خبرگزاری فارس در یزد، گفت: همیشه دغدغه من این بوده که چرا دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی نمی‌توانند شغل مناسب رشته تحصیلی خود را بیابند که با یک مهندسی معکوس به ایده‌ای در این رابطه دست‌یافتم.

وی افزود: در نشستی با دوستان خود در پارک علم و فناوری یزد پایگاه اینترنتی با ما مخفف رشته‌های تحصیلی مرتبط با حوزه‌های بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی در فاز اول راه‌اندازی شد.

مدیر سامانه HSEE تصریح کرد: دانشجویان این حوزه‌ها می‌توانند با مراجعه به این سایت اینترنتی با مشاغل رشته تحصیلی خود و قریب به دو هزار شرکت و مؤسسه مرتبط آشنا شوند و آینده شغلی خود را ترسیم نمایند.

قانعیان ادامه داد: دانش آموزان هم از پایه نهم می‌توانند برای انتخاب صحیح رشته تحصیلی بر اساس مشاغل موجود در جامعه و علاقه‌مندی خود به این سایت مراجعه کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: به‌زودی برای رشته‌های هنر، علوم انسانی، ریاضی فیزیک، علوم تجربی و زبان هم، در سامانه راه‌اندازی شود که به حمایت سه وزارت خانه آموزش‌وپرورش، علوم و بهداشت نیازمند است.

این مبتکر یزدی از اعلام حمایت آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله اعرافی عضو شورای انقلاب فرهنگی و طالبی استاندار یزد از راه‌اندازی این سامانه قدردانی کرد و گفت: ازاین‌پس هر دانشجو پس از گذراندن دو واحد درسی هم می‌تواند با شغل مناسب خود آشنا شود.

قانعیان گفت: تاکنون با حقوق معلمی خود برای طراحی و راه‌اندازی این سایت هزینه بسیاری شده که حمایت معنوی از این تفکر اصلی‌ترین نیاز هست تا جامعه، دانشجویان و صنایع بتوانند از مزایای این سامانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول