اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهرک عزیزی در زمان احداث بدون مجوز شهرداری بنا شده/ معافیت ۱۰۰ درصدی عوارض شهرداری این شهرک

شهردار قدس با اشاره به اینکه منطقه محروم شهرک عزیزی در زمان احداث بدون مجوز شهرداری بوده و بدون نظارت ساخته‌شده است، گفت: در جهت کمک به نوسازی این منطقه، عوارض شهرداری در این منطقه ۱۰۰ درصد معاف اعلام‌شده است.

شهرک عزیزی در زمان احداث بدون مجوز شهرداری بنا شده/ معافیت ۱۰۰ درصدی عوارض شهرداری این شهرک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر قدس، مسعود مختاری شهردار قدس در ادامه سلسله جلسات دیدار مردم و مسوولان در حسینیه چهارده معصوم شهرک شهید عزیزی اظهار داشت: این شهرک یکی از ۳ محله کم برخوردار شهر قدس است و در  زمان ساخت‌وساز منطقه عمدتاً با مجوز شهرداری احداث بنا نشده است و ساخت‌وسازهای شبانه و بدون نظارت صورت گرفته است.

وی با اشاره به عوامل شکل‌گیری این منطقه افزود: در محلات سامان در این منطقه از زیر تا روی تپه با کنده‌کاری خانه ایجادشده است و نمی‌توان گفت مقصر مردم است و عوامل مختلفی مانند ضعف اقتصادی، مهاجرت از روستا به شهر و نبود زیرساخت‌ها باعث شکل‌گیری منطقه‌ای مانند شهرک عزیزی شده است.

شهردار قدس بیان داشت: این محله با جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها ازجمله بوستان و پارک، مراکز درمانی، فضای آموزشی و دیگر موارد است و شهرداری از هر طریقی به اداره اوقاف اعلام کرده است که اگر زمین معروف به زمین کارخانه آسفالت تحویل شهرداری داده شود، شهرداری فضای سبز و پارک، فضای آموزشی و مدرسه و فضای درمانی خواهد ساخت و شهرداری برای ارائه خدمات نیازمند زمین است.

وی ضمن اشاره به بافت فرسوده به‌عنوان مشکل اصلی منطقه ادامه داد: موضوع مهم و اساسی این منطقه فرسودگی بافت و غیر ایمن بودن ابنیه است و در کنار این‌که ساکنین به فکر جدول‌گذاری و آب شرب هستند ما به فکر این هستیم تا اگر زلزله‌ای بالاتر از ۴ ریشتر رخ دهد، فاجعه رخ دهد و این منطقه نیاز به بازسازی دارد و بازسازی آن نیز بر عهده مردم است و با استفاده از تسهیلات دولتی و توجه به اینکه شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر قدس ۱۰۰ درصد عوارض شهرسازی این منطقه را معاف اعلام کرده است، برای نوسازی مراجعه کنند.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: جدول برای هدایت آب‌های سطحی و بارندگی است و برای هدایت فاضلاب نیست و در این منطقه بخشی از شبکه فاضلاب اجراشده و در بخشی دیگر اجرانشده است و در بخشی که اجرانشده حتماً با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول