اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رقابت 529 برگزیده استانی در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن

مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن کریم از روز ۱۰ مرداد با رقابت 529 برگزیده استانی در شهر مقدس قم آغاز می‌شود.

رقابت 529 برگزیده استانی در مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس؛ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش مقدماتی و فینال به ترتیب در استان‌های قم و اصفهان برگزار می‌شود.

رقابت ۵۲۹ برگزیده استانی در قم

حجت‌الاسلام علی مقنی رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: در مرحله کشوری دو بخش مقدماتی و فینال داریم که بخش مقدماتی با حضور ۵۲۹ برگزیده مرحله استانی از فردا ۱۰  مرداد‌ماه به میزبانی قم برگزار می‌شود. البته این رقابت‌ها ویژه آقایان است و مرحله مقدماتی مسابقات بانوان فقط در رشته‌های تواشیح و دعا‌خوانی طی روز‌های ۱۲ و ۱۳ مرداد در قم برگزار و باقی رقابت‌ها به صورت متمرکز در اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مرحله از ۱۰ مردادماه در شهر مقدس قم آغاز و تا ۳۰ مرداد ادامه دارد، البته علت طولانی بودن مرحله مقدماتی این است که دور مقدماتی به صورت استودیویی و با ضبط تلویزیونی برگزار می‌شود که همین امر سبب طولانی‌تر شدن رقابت مرحله مقدماتی شده است. همچنین رقابت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق دنبال می‌شود و شرکت‌کنندگان فقط در روزی که باید در مسابقات تلاوت کنند در قم حاضر می‌شوند و بیش از این وقت آنها گرفته نمی‌شود.

قضاوت بیش از ۶۰ داور در مرحله مقدماتی رقابت‌ها

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کشور از قضاوت ۶۰ داور در مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: در هر بخش از مسابقات چندین داور حضور دارند که در مجموع ۶۰ نفر رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند، همچنین این افراد پس از ارزیابی مسابقات استانی و کشوری سال‌های قبل انتخاب شده اند که در ترکیب آنها اساتید پیشکسوت و جوانان نخبه درکنار هم حضور دارند.

آغاز مرحله نهایی از ۶ مهر در اصفهان

مقنی از برگزاری مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی شهر اصفهان خبر داد و گفت: مرحله نهایی طی روزهای ۶ تا ۱۱ مهرماه به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود. همچنین مسابقات خانم‌ها از ۱۱ تا ۱۹ مهر بلافاصله پس از پایان رقابت آقایان در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تجربه برگزاری مسابقات با این روش در سال گذشته گفت: امسال برای دومین‌بار رقابت‌ها را با شیوه جدید برگزار می‌کنیم زیرا این تجربه در سال گذشته موفقیت‌آمیز بود. در سال های قبل بیش از هزار شرکت‌کننده در یک استان جمع می‌شدند و در رقابتی فشرده که گاهی تا نیمه‌های شب به طول می‌انجامید باید با هم مسابقه می‌دادند اما در دو سال اخیر مراحل مقدماتی و نهایی مسابقات از هم جدا شده و کار با برنامه‌ریزی دقیق دنبال می‌شود، همچنین مرحله نهایی مسابقات محل تجمع نخبگان راه یافته به مرحله فینال است که در آنجا شاهد ارائه زیباترین تلاوت‌ها در مسابقات هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول