اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فشار دولت برای انتقال شرکت بازرگانی دولتی/ سران قوا مصوبه‌ای نداشتند

نماینده مشهد در مجلس گفت: رئیس‌جمهور به دنبال فشار روانی علیه شورای هماهنگی سران قوا در قضیه انتزاع شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد است در حالی که مجلس 3 بار با این کار مخالفت کرده است.

فشار دولت برای انتقال شرکت بازرگانی دولتی/ سران قوا مصوبه‌ای نداشتند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره عدم تصویب انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد به وزارت صمت در جلسه شورای هماهنگی سران قوا گفت: مجلس با توجه به حساسیت بالا در این باره و با توجه به جایگاه حقوقی که دارد سه بار با این اقدام اعلام مخالفت کرده است؛ بارها این موضوع به مجلس آمد که قوه مقننه صراحتا نسبت به این کار غیرکارشناسی موضع‌گیری کرده و این کار را غیرکارشناسی دانسته است.

وی افزود: دلایل مجلس درباره عدم انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد به وزارت صمت کاملا روشن و منطقی است؛ مجلس یکی از نقاطی است که بسیار فراجناحی و علی‌رغم فشارهای دولت به این موضوع پرداخته است.

پژمان‌فر گفت: دولت توقع داشت نمایندگان دارای گرایش سیاسی خاصی و همراه و موافق با دولت که اعتدالیون و وابستگان به فراکسیون امید باشند در این باره با آنها همراهی کنند در حالی که این جدایی به ضرر منافع کشور بوده و بر همین اساس مجلس به صورت قاطع با این کار مخالفت کرده و این موضوع از دستور کار خارج شد. 

 پژمانفر افزود: متاسفانه دولت چند وقتی است که رویه بدی را در پیش گرفته و رئیس جمهور احساس می‌کند که به غیر از رئیس قوه مجریه و رئیس دولت باید همه موضوعات در مسیر خواسته‌هایش باشد و دستگاه قضایی هر آن طور که رئیس جمهور خواست عمل کند و دستگاه قانون‌گذار هم کار کارشناسی را کنار گذاشته و به آن چیزی که آقای روحانی می‌گوید عمل کند که قطعا اتخاذ چنین رویه‌ای به ضرر کشور است. 

وی گفت: کاری که رئیس‌جمهور چند وقتی در پیش گرفته انجام فشار روانی علیه شورای هماهنگی سران قوا است؛ باید در جلسه شورای هماهنگی سران قوا مسائلی مطرح شود که اضطراری باشد نه اینکه کشور و مجلس را تعطیل کنیم و مسائل جزئی در این جلسه مطرح شده و آنرا مصوب کنیم. 

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: ممکن است در موارد اضطراری کشور نیازمند تصمیمات خاصی باشیم که باید در جلسه شورای هماهنگی سران قوا در این باره تصمیم‌گیری شود اما به شدت مخالف آن هستیم که این موضوع منجر به عدم کار کارشناسی در قضایای مختلف باشد. ضمن اینکه مخالف این موضوع هستیم که مسیر به سمتی هدایت شود که کشور دور خورده و در مسیر نامناسبی جلو برود. 

 پژمانفر گفت: اگر قوای مقننه و قضائیه در مسائل مختلف از سوی قوه مجریه دور خورده شوند استبداد بوجود خواهد آمد که ما در این باره نگران هستیم و مطمئنیم همانطور که مستبدانه در برجام بدون توجه به مسائل اقدام کرده و به کشور ضرر زیادی زدند و همانطور که در مورد ارز اقدامات نابجا اتخاذ شد و کشور را با چندین میلیارد دلار ارزی که مشخص نیست در کجاست و چگونه هزینه شده و بین کدام افراد تقسیم شده است مواجه کرده است؟ روبرو خواهد کرد. 

وی گفت: اگر رویه‌های استبدادگونه در تصمیم‌گیری‌ها اتخاذ شود با شرایطی مواجه خواهیم شد که نمی‌توانیم به عقب بازگردیم. 

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دولت باید در مورد توزیع ارزهای مختلفی که صورت گرفته توضیح دهد و بگوید چرا و چگونه این اقدامات انجام شده و چه کسی باید پاسخگوی خسران فراوان به بیت‌المال باشد؟

وی تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد اعطای مجوزهای نابجا قطعا برای خواسته‌های غیرمنطقی و غیرکارشناسی بوده و حتما به کشور آسیب خواهد زد. 

پژمانفر گفت: رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی توضیحاتی در این باره داد که مشخص بود با آنچه که دولت در مورد تصویب جداسازی شرکت بازرگانی دولتی ایران از وزارت جهاد و الحاق به وزارت صمت طبق مصوبه شورای هماهنگی سران قوا اعلام کرده متفاوت با حقایق اصلی است لذا باید حرمت امامزاده توسط متولی نگاه داشته شود. 

پژمانفر افزود: باید رئیس مجلس با رفتارهای دیکتاتوری و استبدادی که رئیس جمهور در پیش گرفته است برخورد کند و بیشتر از این به وی اجازه ندهد که در طول  عمر یک دولت این حجم از خسران به منافع ملی و دولت و کشور و اقتصاد ضرر و زیان وارد شود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول