اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۸۴۸ واحد تولیدی در سمنان تسهیلات گرفتند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در قالب تسهیلات رونق تولید، ۸۴۸ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان وام دریافت کردند.

 ۸۴۸ واحد تولیدی در سمنان تسهیلات گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهروز اسودی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: مشکلات بیش از 810 واحد تولیدی استان در جلسات قبلی این کارگروه بررسی شده است.

وی تصریح کرد: حدود 84 درصد از سهم استانی تسهیلات رونق تولید در استان توسط بانک‌های عامل به واحدهای متقاضی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: 15 واحد صنعتی استان در برنامه تولید و اشتغال وزارت صمت برای دریافت تسهیلات به ارزش 872 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

اسودی افزود: تاکنون 848 واحد تولیدی استان، حدود 9 هزار و 260 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از 84 درصد از سهم استان در تسهیلات رونق تولید گفت: از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده به واحدهای تولیدی استان، 145 واحد به ارزش هفت هزار و 850 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و 703 واحد به ارزش یک هزار و 400 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ابلاغ برنامه تولید و اشتغال وزارت صمت افزود: در همین راستا نیز تعدادی از واحدهای تولیدی صنعتی متقاضی تسهیلات بند الف تبصره 18 شده‌اند که تاکنون 15 واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش 872 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در جلسات کمیته بررسی تسهیلات و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی استان پرونده یک هزار و 400 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات بررسی و به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده است که پرونده 199 واحد تولیدی متقاضی جهت پرداخت تسهیلات به ارزش حدود 9 هزار میلیارد ریال در حال بررسی و عقد قرارداد است.

اسودی با اشاره به دیگر دستور کار این نشست گفت: در این جلسه نیز با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی 13 واحد تولیدی دیگر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات به رقم 166 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 112 نفر موافقت شد.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات 810 واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی، تأمین اجتماعی، گمرک، امور زیربنایی و مالیات یازده واحد تولیدی بررسی شد.

به گزارش فارس؛ در این جلسه، با پرداخت تسهیلات به ارزش 166 میلیارد ریال به 13 واحد صنعتی استان موافقت شد که با تحقق این امر، 112 فرصت شغلی جدید در این واحدها ایجاد خواهد شد.

در این نشست موانع بانکی، گمرکی، مالیاتی، تأمین اجتماعی و زیربنایی 11 واحد تولیدی استان بررسی شد.

استاندار سمنان و اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در دیگر برنامه بازدید خود، امروز از طرح صنعتی آریاکنف برد دیدن کردند.

طرح صنعتی آریاکنف برد در زیربنایی به مساحت حدود 10 هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان واقع شده است.

این طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود 220 میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه 80 هزار تن قطعات گچی ساختمانی را دارد که با راه‌اندازی کامل این طرح صنعتی زمینه اشتغال حدود 30 نفر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/74030/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول