اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

جاذبه های برتر کیش در تور سفر با تو

جزیره کیش چون مرواریدی نشسته بر دل آبهای نیلگون خلیج فارس دارای جاذبه های گردشگری بی شماری می باشد که پرداختن به هر کدام از آنها ساعت ها زمان نیاز دارد تا اندکی از آن را بیان کرد.

جاذبه های برتر کیش در تور سفر با تو

جزیره کیش چون مرواریدی نشسته بر دل آبهای نیلگون خلیج فارس دارای جاذبه های گردشگری بی شماری می باشد که پرداختن به هر کدام از آنها ساعت ها زمان نیاز دارد تا اندکی از آن را بیان کرد. جاذبه هایی که هر کدام به تنهایی می توانند برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت داشته باشند و مسافران زیادی را از اقصی نقاط جهان به جزیره زیبای کیش بکشانند. جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی بسیار زیادی که در این جزیره زیبا موجود می باشد. در این مقاله درباره چهار جاذبه در جزیره کیش سخن می گوییم.

https://safarbato.co/%DA%A9%DB%8C%D8%B4

نخلستان باغ بهشت کیش

به گزارش سفر باتو ، با توجه به آب و هوای جنوب ایران پرورش درختان نخل خرما در این مناطق بسیار فراگیر است در جزیره کیش هم به خاطر هوای گرم و خاک مناسب این جزیره،رواج زیادی دارد. پرورش درختان نخل جهت به دست آوردن خرما پیشینه بسیار طولانی دارد که این مطلب را می توان از سفرنامه هایی که مسافران کیش در زمان های بسیار دور نوشته اند فهمید. در واقع این درختان فضای سبز و بومی منطقه بوده که اکنون به جهت زیبایی که دارند جنبه گردشگری هم پیدا کرده اند. البته نخلستان "باغ بهشت" تنها نخلستان به جا مانده از نخلستان های بی شمار از گذشته های دور می باشد. این نخلستان در منطقه بومی نشین صفین قرار دارد و بازدید کننده های زیادی هم از این مکان دیدن می نمایند. این نخلستان در زمان طلوع و غروب آفتاب منظره ای بسیار زیبا و عاشقانه ای را پیدا می کند. در سال ها اخیر سازمان منطقه آزاد کیش در طرح های توسعه فضای سبز جزیره برای درخت نخل اهمیت خاصی را قائل شده است و دو نخلستان را به نام های "طلوع" و "غروب" کاشته است. نخلستان طلوع در شرق جزیره قرار دارد. لازم به ذکر است که نخل های این نخلستان در سال 73 کاشته شده است.

روستای تاریخی باغو

جزیره کیش یک جزیره تاریخی است که در بسیاری از سفرنامه ها از این جزیره یاد شده است. در جای جای این جزیره می توان آثار و ابنیه های قدیمی که مربوط به دوران های مختلف تاریخی می باشد را مشاهده نمود. یکی از این روستا های تاریخی روستای "باغو" می باشد که در جنوب غربی جزیره کیش قرار گرفته است. این روستا در زمان های نه چندان دور بسیار آباد و پرجمعیت بوده اما در سال های اخیر از جمعیت آن کم شده است و شهرت این روستا به خاطر وجود درخت کهنسال "لور" است. خاک روستای باغو بسیار حاصل خیز است و همین مسئله باعث شده تا در منطقه ای که این روستای زیبا وجود دارد درختان انبوه و انواع گل و گیاه به وجود بیاید و مناظری را شبیه به شمال ایران بسازد. به جهت خاک حاصلخیزی که در منطقه روستای باغو هست انواع درختان مختلفی در این منطقه می روید که چشمگیرترین گونه از این گیاهان را می توان مجموعه درختان کهنسال لور دانست که شهرت بسیار بالایی را دارد. قابل توجه مسافران و گردشگرانی که می خواهند از این منطقه دیدن نمایند این که، در آنجا بوستانی به نام دلیران وجود دارد که امکانات تفریحی و استراحت گاهی مناسبی هم دارد.

صخره های مرجانی

یکی از جاذبه های تفریحی و طبیعی که مورد علاقه همه مسافران، چه آنانی که از داخل کشور عزیزمان به کیش آمده اند یا گردشگران خارجی که به این جزیره سفر کرده اند و به خاطر زیبایی بسیار زیادش در تمامی عکس های یادگاری که بازدیدکنندگان هنگام بازدید از جزیره کیش انداخته اند وجود دارد صخره های مرجانی می باشد. این زیبایی های طبیعی نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند و سخت مورد توجه طبیعت گردان و دوستداران محیط زیست است. صخره های مرجانی در بخش شمالی جزیره قرار گرفته است.

ویژگی ها صخره های مرجانی کیش

 صخره های مرجانی کیش مناظر زیبایی را برای گردشگران به نمایش می گذارند. شما در میان این صخره ها می توانید لحظه های دل انگیزی را داشته باشید و از آرامش و زیبایی های این ساحل برای خستگی در کردن روحی بهره ببرید. در این ساحل زیبا موجودات دریایی مانند ماهی های آب شور و لاک پشت های دریایی را می توانید از نزدیک مشاهده نمایید. اما این صخره های زیبا چگونه به وجود آمده اند و اصلا چرا به آنها صخره های مرجانی گفته می شود. این صخره های شگفت انگیز از آهکی شدن اجساد جلبک های قرمز و سبز به وجود آمده اند. این جزیره های خوشرنگ فقط در بخش هایی از جزیره درست می شوند که دمای آب از بیست درجه بیشتر باشد. این صخره ها به عنوان مکانی برای تخم ریزی و زندگی گونه های مختلف دریایی مانند بی مهرگان و مهره داران مثل جلبک ها، علف های دریایی، اسفنج ها، نرم تنان، سخت پوستان و بعضی از گونه ماهی ها می باشد. در سال های گذشته صخره های مرجانی به دلیل بالا رفتن دمای آب و ناتوانی در دفع مواد زائد سفید یا به اصطلاح بی رنگ شده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول