اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حمله ناو آمریکا به هواپیمای «655 IR» سوژه تئاتر شد

علی برجی، کارگردان تئاتر که چندی پیش «اتاق 1216» را نمایشنامه‌خوانی کرد، از آماده‌سازی این نمایش برای اجرای عمومی با همکاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.

حمله ناو آمریکا به هواپیمای «655 IR» سوژه تئاتر شد

«علی برجی»کارگردان و بازیگر تئاتر دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: نمایشنامه خوانی کار «اتاق  1216» در سالروز واقعه خونین حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ۶۵۵ ایران ایر (دوازدهم تیر ماه) به همراه دیگر هنرمندان انجام شد. من این کار را یک ادای دین به هنرمندان تئاتر مقاومت کشور می‌دانم.

وی با اشاره به این فاجعه تروریستی که از سوی دولت وقت آمریکا صورت گرفته بود، گفت: در نمایشنامه خوانی ما الهام هادیان و داود شمس،‌ مریم کوچک خانی،‌ بهارک توسلی حضور داشتند که در اجرای عموم نیز دو بازیگر الهام هادیان، داود شمس حضور خواهند داشت به علاوه اینکه یک بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما و تلویزیون نیز ترجیحا انتخاب خواهد شد.

برجی با اشاره به مشارکت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی برای اجرای این کار گفت: به احتمال زیاد این کار با حمایت این دو مرکز در تماشاخانه سرو اجرا خواهد شد.

وی درباره زمان احتمالی کار گفت: اتاق «۱۲۱۶» اوایل آبان ماه به صحنه خواهد رفت.

برجی یکی از دلائل اجرای عمومی برای این کار را تشویق‌های زیاد از طرف کسانی که در نمایشنامه خوانی این کار حضور داشتند به شمار آورد و گفت: نخستین نکته این است که این موضوع در پانزده سال گذشته به عنوان یک سوژه فاجعه انسانی مورد توجه قرار نگرفته است و دوم اینکه فضای نمایشی کار نیز به نوعی معماگونه خواهد بود و مخاطب را به خاطر تعلیق‌هایی که دارد تا انتها با خود همراه می‌کند.

وی همچنین افزود: بنابراین با وجود این ویژگی‌ها کار برای مخاطب جذاب خواهد بود. فضای نمایش رئالیستی و در همان فضا، اتفاقات سوررئال نیز رخ خواهد داد.

وی درباره اجراخوانی نمایشنامه پارتیزان نوشته مهدی امیری نیز گفت: این نمایشنامه خوانی در دو تاریخ ۱۹ و ۲۶ مرداد ماه با حضور افشین سنگ چاپ، بابک نوری، سروش طاهری، بهناز سلیمانی و الهام هادیان در تماشاخانه دیوار چهارم انجام می‌شود.

برجی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره پرداختن به موضوعات تاریخی چون خفقان در دوران روسیه سابق گفت: این نمایشنامه دقیقا به همین دوره روسیه سابق و استالین نگاشته شده است.

 

انتهای پیام/

 

تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان مرکز تخصصی نمایش‌های ارزشی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، با ظرفیت ۱۵۰ نفر در خیابان آیت الله طالقانی، نرسیده به تقاطع خیابان شهید مفتح، جنب ایستگاه مترو طالقانی قرار دارد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول