اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توصیه دادستان اصفهان برای امر به معروف و نهی از منکر

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: هر کجا مردم را در امور دخالت دادیم نتیجه گرفتیم، اگر نظارت مردمی را باب کردیم و بر اساس اصل هشتم قانون اساسی وظیفه مردم را احیا کردیم موفق خواهیم بود، اگر ابتدای انقلاب چنین مشکلاتی را نداشتیم چون مردم خودشان به صحنه وارد می‌شدند و به وظیفه عمل می‌کردند.

توصیه دادستان اصفهان برای امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اصفهانی بعد از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: بسیاری از جوانان مغرض نیستند بلکه ناآگاه هستند و با برخوردهای سخت دین‌گریز خواهند شد، باید خانواده‌های متدین در جامعه حاضر شوند، وقتی طرف مقابل در جامعه حاضر می‌شود غلبه کند پس شما نیز به سطح جامعه بروید تا این عرصه را در دست بگیرید.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ادامه داد: شناخت معروف و منکر اولین گام امر به معروف و نهی از منکر است، باید بین استنباط شخصی و قانون تفاوت قائل شویم.

وی تصریح کرد: هر کجا مردم را در امور دخالت دادیم نتیجه گرفتیم، اگر نظارت مردمی را باب کردیم و بر اساس اصل هشتم قانون اساسی وظیفه مردم را احیا کردیم موفق خواهیم بود.

اصفهانی یادآور شد: اگر ابتدای انقلاب چنین مشکلاتی را نداشتیم چون مردم خودشان به صحنه وارد می‌شدند و به وظیفه عمل می‌کردند، اگر سرمایه اجتماعی را بازگردانیم و مردم بدانند که اقدامات ما دلسوزانه است با ما همکاری خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تأکید کرد: تمام تلاش دشمنان داخلی و خارجی در راستای ناامیدکردن مردم از مسؤولان است، وظیفه ما این است که مانع تحقق هدف دشمن شویم و این جز با ایجاد امید و نشاط در مردم ممکن نیست.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورتی باشد که مردم علاقه‌مند به حفظ نظام باشند، اگر تولید را به سمت حمایت از کالای داخلی سوق دهیم بهتر این امر به معروف را انجام داده‌ایم، البته این تضادی با مبارزه حکیمانه با فساد ندارد.

اصفهانی افزود: هجمه‌های زیادی برای فاصله انداختن بین نیروهای مسلح و مردم انجام شد اما سیل بازتولید سرمایه اجتماعی را رقم زد و مردم با مشاهده تلاش‌های سپاه نیروی انتظامی و ارتش به نظام اسلامی امیدوار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان خاطرنشان کرد: با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مواد قانونی منسجمی داریم که امتیازاتی را برای فعالان این عرصه پیش‌بینی و در قانون تصویب کرده است.

وی با بیان این که انکار قلبی زبانی و نوشتاری اولین وظیفه همه مردم و مرحله عملی بر عهده حاکمیت است، یادآور شد: اگر شخص یا دستگاهی مانعی در مسیر امر به معروف و نهی از منکر ایجاد کرد می‌توان با آن برخورد کرد.

اصفهانی ادامه داد: طبق قانون جدید اگر فردی در مسیر امر به معروف و نهی از منکر کشته شود شهید محسوب خواهد شد، مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر لازم‌الاجرا است البته این صورت تصویب در محدوده اختیارات قانونی این ستاد است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: انتقاد از مدیران و مسؤولان بد جامعه از امر به معروف و نهی از منکر بالاتر است، چرا که مردم بر دین مسؤولان خودشان هستند و این بر اساس تجربه نیز ثابت شده است.

وی اظهار کرد: اعلام فساد مشکلی را حل نمی‌کند بلکه برخورد با فساد است که مشکل را حل می‌کند، اگر با فساد برخورد نشود مردم را ناامید می‌کند.

اصفهانی عنوان کرد: صبر و استقامت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر و نترسیدن از سرزنش دیگران بسیار مهم است، اگر از گروه یا شخصی به دلیل فعالیت به ما تهمت زد نباید سریع شکایت کنیم چرا که تهمت و سرزنش شنیدن خاصیت این مسیر است.

انتهای پیام/63113/م30/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول