اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آمادگی تیم ملی اسکواش برای حضور در مسابقات غرب آسیا

سرمربی تیم ملی اسکواش از آمادگی 90 درصدی تیم ملی اسکواش برای مسابقات غرب آسیا خبر داد.

آمادگی تیم ملی اسکواش برای حضور در مسابقات غرب آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مسعود قره‌ضیاء‌الدینی عصر امروز در نشست خبری مسابقات اسکواش غرب آسیا که از 10 مردادماه به میزبانی گرگان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: متقاضی میزبانی این مسابقات استان‌های مختلفی از ایران بودند اما استان گلستان پیشقدم شد و این مسابقات به دلایل مسائل منطقه‌ای هیچ کشوری موفق به برگزاری آن نشد.

وی ادامه داد: با پیشقدم شدن استان گلستان برای برگزاری این مسابقات، کشورها را ترغیب کردیم که در این مسابقات شرکت کنند و به دلیل پتانسیل‌های موجود در استان گلستان، این میزبانی به استان گلستان داده شد.

سرمربی تیم ملی اسکواش، تصریح کرد: مخالفت‌های بسیار زیادی از سوی کشورها بود که این مسابقات در ایران برگزار نشود اما با کمک دوستان در استان گلستان موفق شدیم این میزبانی را در ایران و در استان گلستان داشته باشیم.

قره‌ضیاء‌الدینی گفت: مجموعه خانه اسکواش استان گلستان جزء مجموعه‌های کم‌نظیر اسکواش در سطح کشور است و همین امر باعث شد این میزبانی به گلستان داده شود.

وی درباره آمادگی تیم ملی اسکواش کشورمان برای حضور در این مسابقات خاطرنشان کرد: در اسفندماه انتخابی تیم ملی برای مسابقات آسیایی برگزار شد و بر همان اساس اعضا مشخص شدند.

سرمربی تیم اسکواش، گفت: «علیرضا شاملی»، «سمیع‌اله قاصدآبادی» و «سجاد زارع» به همراه «محمدرضا ضیاءکاشانی» اعضای تیم ملی در این مسابقات هستند و در شهریورماه دوباره انتخابی تیم ملی برگزار خواهد شد و اعضای جدید تیم انتخاب و معرفی می‌شوند.

قره‌ضیاء‌الدینی بیان کرد: با توجه به اینکه در تیم حال حاضر سه بازیکن سرباز داریم و از ابتدای سال تاکنون چهار مسابقه خوب در سطح کشور برگزار کردیم اعضای تیم ملی از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: تیم در حال حاضر به 90 درصد آمادگی رسیده و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را در این مسابقات کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی اسکواش درباره علت تعداد محود کشورهای حاضر در این مسابقات و حاصل قهرمانی برای تیم‌های این مسابقات، گفت: در حال حاضر در سطح آسیا، کنترل قدرت در اسکواش آسیا دست کشورهای شرق آسیا است چون رئیس کنفدراسیون آسیا از کشور هنگ کنگ است و بیشتر با کشورهای اطراف خودشان ارتباط تنگاتنگی دارند.

قره‌ضیاء‌الدینی تاکید کرد: در غرب آسیا برخلاف رشته‌هایی مثل بسکتبال، همین چهار کشورحاضر در این مسابقات حرف‌هایی در اسکواش برای گفتن دارند.

وی افزود: این مسابقات مورد تائید کمیته‌های ملی المپیک کشورهای حاضر در مسابقات قرار دارد و قهرمانی در این مسابقات شاید جایزه مالی یا کسب سهمیه را نداشته باشد اما قهرمانی در این کشورها برای کشورهای حاضر به دلیل شرایط منطقه بسیار مهم است.

 

کنار کویت و قطر شانس قهرمانی داریم

سرمربی تیم ملی اسکواش درباره علت شرکت دو تیم بزرگسالان و جوانان در این مسابقات، تاکید کرد: بر اساس آئین‌نامه‌ای که سال 2014 میلادی تدوین شد این امتیاز برای میزبان قرار داده شده که میزبان دو تیم را در مسابقات شرکت دهد.

قره‌ضیاء‌الدینی ادامه داد: دلیل شرکت تیم ملی جوانان هم این است که جوانان ما با اعضای تیم بزرگسالان از نظر فنی فاصله دارند و حضور در این مسابقات می‌تواند این فاصله را کم کند.

وی اضافه کرد: بازیکنان جوانان فقط در مسابقات تیمی شرکت خواهند کرد و در مسابقات انفرادی شرکت نخواهند کرد و اینکه چهار تیم در مسابقات شرکت کند کمی از ارزش مسابقات کم می‌کند و با حضور پنج تیم، شرایط مسابقات معقول‌تر و بهتر خواهد شد.

سرمربی تیم اسکواش، تصریح کرد: تیم‌های کویت، قطر و ایران در این مسابقات شانس قهرمانی دارند و باید ببینیم نوع قرعه به چه صورتی است و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که از اسکواش ایران به بهترین نحو دفاع کنیم.

سرمربی تیم ملی اسکواش گفت: در این مسابقات ما میزبان نایب رئیس کنفدراسیون آسیا خواهیم بود و این نشان دهنده اهمیت مسابقه است.

قره‌ضیاء‌الدینی بیان کرد: شرایط آب و هوایی در استان گلستان به گونه‌ای است که اشتیاق حضور تیم‌های ملی اسکواش کشورها در استان گلسان را بیشتر کرده است.

قره‌ضیاء‌الدینی گفت: در این مسابقات میزبان مسابقات غرب آسیای بعدی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/83004/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول