اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش ستاره‌های مشهور ترکمن به اخبار درگذشت «بردی محمداف»

ستاره‌های مشهور ترکمن با انتشار یک فایل ویدیوئی در شبکه‌های اجتماعی عاملان گسترش اخبار مربوط به درگذشت رئیس جمهور این کشور را محکوم و از مردم خواستند این شایعات را باور نکنند.

واکنش ستاره‌های مشهور ترکمن به اخبار درگذشت «بردی محمداف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ستاره‌های ترکمن به طور همزمان با انتشار ویدیوی در شبکه‌های اجتماعی خود عاملان گسترش پیام‌ها در مورد درگذشت رئیس جمهور این کشور را محکوم و از مردم خواستند که این شایعات را باور نکنند.

«یخشی حاشون اف» کمدین ترکمن با انتشار ویدیوی در صفحه شخصی خود عوامل این پیام‌ها را محکوم کرده و گفت: میهن ما مانند عروسک است و باید در آن همواره خنده کودکان شنیده شود. بیایید در میهنمان با افتخار زندگی کنیم و افرادی که این شایعات دروغین را گسترش دادند با آهن داغ بسوزانیم! زنده باد رئیس جمهور عزیزمان که باعث خوشبختی مردم ترکمن است!

«سلبی توواکگیلیجاوا» یکی دیگر از هنرمندمان شناخته ترکمن نیز با انتشار ویدیوی مشابهی گفت: در این روزها در اینترنت پیام‌های دروغینی منتشر شد که من به آنها باور ندارم و از شما نیز می‌خواهم که آنها را باور و از آنها حمایت نکنید. خداوند نگهدار مردم و رئیس جمهور باشد.

در همین حال، «آریئنت» نشریه طرفدار دولت ترکمنستان پیامی را منتشر کرد که در آن از کانال‌های تلگرامی ناشناس  برای گسترش پیام‌های بی پایه و تحریک آمیز انتقاد شده است.

در این مطلب گفته نشده است که در مورد کدام شایعات صحبت می شود اما واضح است که در مورد پیام‌های درگذشت رئس جمهور ترکمنستان است.

نویسنده این مطلب گسترش چنین شایعات را بر دوش اینترنت گذاشته است.

اینستاگرم و تلگرام در ترکمنستان مسدود است.

نهادهای دولتی ترکمنستان به استثنای کارمندان سفارتخانه‌های این کشور هیچ واکنشی در برابر گسترش پیام‌ها در مورد درگذشت رئیس جمهور این کشور نشان ندادند.

بنابر اطلاعات رسمی «قربانقلی بردی محمداف» تا اواسط ماه آگوست سال جاری در مرخصی است.

24 جولای تلویزیون دولتی ترکمنستان رئیس جمهور این کشور را نشان داد اما با این وجود برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی در مورد معتبر بودن این ویدیو شک دارند.

اکثر آنها معتقدند که این ویدیو پیش از گسترش شایعات ضبط شده یا فردی که شبیه رئیس جمهور است در این ویدیو حضور دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول