اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حضور 823 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های مازندران

مدیر نمایندگی ستاد دیه مازندران گفت: 823 زندانی جرائم غیرعمد درحال حاضر در زندان‌های استان حضور دارند که 233 نفر از این تعداد زندانیان مهریه هستند.

حضور 823 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسه ستاد دیه استان باحضور رئیس کل دادگستری مازندران، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، مدیرکل زندان‌های استان، خیران و مدیران شعب بانک های استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در این جلسه اظهار کرد: افرادی که باید در زندان باشند ازجمله اشرار، مفسدان، سارقان مسلح، قاتلان و محکومان حوزه موادمخدر راهی جز زندانی شدن آنها وجود ندارد و حضورشان در جامعه مضر است.

وی افزود: بسیاری از زندانیان انسان‌های شریف و محترمی هستند که قادر به پرداخت بدهی نبوده و طبق قانون گرفتار هستند و باید کرامت آنان حفظ شود.

رئیس‌کل دادگستری مازندران  با تاکید بر اینکه آزادی افرادی که به دلیل مسائلی مانند مهریه، نفقه و دیه در زندان حضور دارند باید در  اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر کسی بدهی مالی دارد و توان پرداخت آن بدهی را ندارد، نباید در زندان محبوس بماند.

این مسؤول اضافه کرد: برای افرادی که به دلایلی مانند مسائل مالی و جرائم غیرعمد در زندان حضور دارند باید تلاش شود در حد امکان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شده یا عفو و بخشش شامل حال آنها شود تا با رهایی از زندان به زندگی عادی خود بازگردند.

اکبری با بیان اینکه باید فرهنگ کمک به دیگران به‌ویژه کمک به زندانیان گرفتار در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم می‌توان به کاهش جمعیت بدهکاران محبوس امیدوار بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: از بدو تاسیس ستاد دیه استان تا پایان سال 97، تعداد 4هزار و 750 نفر از زندان‌های استان آزاد شدند.

محمدعلی غم‌گسار افزود: برای آزادی این تعداد زندانیان 706 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش عمده آن توسط بانک‌های عامل و بقیه از طریق منابع استانی و ستاد دیه کشور تامین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: در جشن گلریزان سال 98 مبلغ سه میلیارد و 639 میلیون ریال برای کمک به زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد که با این  مبلغ  18 نفر از مددجویان حاضر در زندان‌های استان مازندران آزاد شدند.

این مسؤول در پایان گفت: در حال حاضر 823 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان حضور دارند که 233 نفر از این تعداد زندانیان مهریه هستند.

انتهای پیام/86034/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول