اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عزل مدیران متولی، راهکار استاندار گلستان برای برخورد با تخلفات «زیارت»

استاندار گلستان گفت: : اخیرا هیأتی از تهران برای رسیدگی «زیارت» به گلستان آمدند و اعلام کردند که تخلفات در زیارت گسترده است که بنده همان جا اعلام کردم اگر تخلفات گسترده است مدیران مربوطه را عزل کنید.

عزل مدیران متولی، راهکار استاندار گلستان برای برخورد با تخلفات «زیارت»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس بعد از ظهر امروز در نهمین همایش و کارگاه آموزشی روابط عمومی دستگاه‎های اجرایی استان گلستان که با موضوع مدیریت روابط عمومی برگزار شد اظهار کرد: روابط عمومی‎ها حلقه بین مسؤولان و مردم هستند و بهتر از مسؤولان با مردم در ارتباط هستند و باید مسائل دستگاه خود و مردم را منعکس کنند  و امید و اعتماد را به جامعه تزریق کنند.

وی امید و اعتماد را دو عنصر مهم سرمایه اجتماعی دانست و افزود: اگر سرمایه اجتماعی ملتی ناامید شود رفاه و اقتصاد مردم شکوفا نخواهد شد.

*تخلف کوچک محیط‌زیستی را هم نباید نادیده گرفت

استاندار گلستان بیان کرد: اخیراً هیأتی از تهران در خصوص رسیدگی به وضعیت منطقه «زیارت» به استان گلستان آمدند و اعلام کردند که تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گسترده است که بنده همان جا اعلام کردم اگر تخلفات گسترده است مدیران مربوطه را عزل کنید، اگر مردم تخلف کردند مدیران ذی‎ربط ناظر بودند و در صورتی که تخلفات در این منطقه گسترش یافته به عنوان استاندار تقاضای عزل این مدیران را دارم.

حق‎شناس یادآور شد: بنده به شدت علاقه‎مند به محیط زیست هستم و از نگاه بنده تخلف کوچک را هم نباید نادیده گرفت اما آیا اینجا حجم تخلفات گسترده است و یا استان‎های همجوار و یا تهران؟ چه کسانی باید اطلاع‎رسانی و روشنگری کنند؟ این نشان می‎دهد روابط عمومی‎ها وظیفه اطلاع‎رسانی و روشنگری را به خوبی انجام ندادند.

وی ادامه داد: اگر اطلاع‎رسانی درست انجام می‎شد امروز در این شرایط قرار نداشتیم، لازم است صریحاً اعلام کنم که برخی شهرهای استان همجوار 100 برابر زیارت ساخت‎وساز انجام دادند و اکثر این افراد نیز غیربومی هستند اما در زیارت گرگان اکثر افرادی که دست به ساخت‎و‎ساز زدند بومی هستند حال کجا را چه کسانی غارت کردند؟ کدام یک بااهمیت‎تر هستند؟ تبیین و روشن‎سازی و اطلاع‎رسانی این مهم بر عهده روابط عمومی دستگاه مربوطه است.

استاندار گلستان تأکید کرد: البته بنده اعتقاد دارم نظر هیأت اعزامی و نامه مقام معظم رهبری در خصوص زیارت درست است اما سخنم با دستگاه‎اجرایی و مسؤولان استانی است.

*تمام شهر گرگان با خشکی خلیج گرگان باید تخلیه شود

حق‎شناس خاطرنشان کرد: در جلسه شورای تأمین تأکید کردم که به هیچ عنوان در کمیسیون ماه 100 با تراکم و تغییر کاربری موافقت نشود و اگر کسی این کار را انجام داد قطعاً بدانید که فردی پشت آن قضیه است، مگر تخلفات ساخت‎وساز غیرمجاز را چه کسی انجام می‎دهد؟!

وی اذعان کرد: متأسفانه گاهی اوقات برخی مدیران دستگاه های اجرایی با تخلفات موافقت می‌کنند و مردم هم با مشاهده تخلف و ساخت‌وساز غیرمجاز یک فرد، خود را هم مستحق می‌دانند که چرا ما نتوانیم چنین کاری انجام دهیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه در صورتی که خلیج گرگان خشک شود علاوه‎بر برخی شهرستان‎های غرب گلستان، تمام شهر گرگان نیز باید تخلیه شود، ابراز کرد: متأسفانه ریزگردها امروز دامن‎گیر خلیج گرگان شده است، نمی‎توانیم دست روی دست بگذاریم تا خلیج گرگان خشک شود سپس به تهران بروم و برای احیای آن درخواست اعتبار کنم.

*خشکی سالانه 80 سانتی‎متر تا یک متر از آب خلیج گرگان

حق‎شناس از روابط عمومی‎های فرمانداری، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی، بخشداری، شوراهای شهر و نمایندگان مجلس خواست تا از خلیج گرگان غافل نشوند و گفت: آیا باید منتطر بمانیم تا خلیج گرگان مانند دریاچه ارومیه خشک شود و ریزگردها کل شهر را فرا بگیرد تا ما متوجه مشکل آن شویم؟

وی متذکر شد: محیط زیست در حال نابودی است و خلیج گرگان دو منبع دارد که آب یک منبع از نکارود و آب منبع دیگر از دریا می‎آید که در نکارود به اشتباه سد احداث کردند و متاسفانه کسی حتی انجمن‎های محیط زیستی اعتراض نکردند.

استاندار گلستان با بیان اینکه سالانه 80 سانتی‎متر تا یک متر از آب خلیج گرگان خشک می‎شود، افزود: این به معنای آن است که خلیج گرگان در چهار سال آینده به طور کامل خشک می‎شود و  با ریزگردها مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/83018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول