اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دست نفوذ مافیا در بخشنامه غذا و دارو/ شعاع 120 کیلومتری صنایع قانون نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران ضمن بیان اینکه مافیا اجازه تغییر بخشنامه غذا و دارو را نمی‌دهد، گفت: قانون شعاع 120 کیلومتری محیط‌زیست، قانون نیست بلکه یک تبصره در زمان هویدا و مربوط به سال 46 بوده که امروز هم به آن استناد می‌کنیم.

دست نفوذ مافیا در بخشنامه غذا و دارو/ شعاع 120 کیلومتری صنایع قانون نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار تهران صبح امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پردیس ضمن بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها سلیقه‌ای عمل نکنند، اظهار کرد: قانون شعاع 120 کیلومتری محیط‌زیست، قانون نیست بلکه یک تبصره در زمان هویدا و مربوط به سال 46 بوده که امروز هم به آن استناد می‌کنیم.

وی گفت: محیط‌زیست باید این مشکل را حل کند، این تبصره سال 46 برای امروز تهران کارآیی ندارد زیرا جمعیت یک‌میلیونی آن سال تهران، امروز به 16 میلیون رسیده و اگر شغل نباشد مردم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: ما در حاکمیت باید گره‌ها را رفع کنیم، اما اکنون محیط‌زیست، اداره گاز، اداره مالیات، تأمین اجتماعی و... به تولیدکنندگان حمله می‌کنند و اگر ما عرضه ایجاد شغل نداریم باید صنعتگران، کشاورزان و دامداران را که شغل ایجاد می‌کند حمایت کنیم تا مشکلات زیرساختی را رفع کنیم.

امامی امین ادامه داد: رهبری رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، امید، فرهنگ کار، جهاد و مدیران جهادی را بارها بیان کردند که این‌ها شعار نیست بلکه تکلیف ما را بیشتر می‌کند.

وی خطاب به صنعتگران گفت: ما کارگر شما هستیم و فقط حقوق ما را دولت و شما حقوق کارگرانتان را می‌دهید اما مدیران باید دغدغه تولید داشته باشند.

معاون اقتصادی استاندار تهران اضافه کرد: طبق قانون برنامه پنجم و ششم، دولت باید حجم خود را کوچک کند و شغل دولتی دیگر وجود خارجی ندارد و ما باید به صنعت، تولید، کشاورزی، دامداری و خدمات که شغل هستند رسیدگی کنیم.

امامی امین تصریح کرد: بخشی از مشکلات منشأ قانونی دارد و اگر ما حوزه‌هایی که تولید بخشنامه و قانون می‌کنند را ببندیم مشکلاتمان حل می‌شود.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم با قوانین 50 سال قبل، تهران امروز را اداره کنیم، بخشنامه غذا و دارو از سال 42 همان است و خاک می‌خورد و مافیا اجازه به‌روزرسانی بخشنامه‌ها را نمی‌دهند.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: محیط‌زیست در سال 46 قانون شعاع 120 کیلومتری را اجرا می‌کند که باید اصلاح شود، قانون مالیات موقت بوده و باید بررسی شود و ما پیگیری می‌کنیم اما رسانه‌ها نیز باید مطالبه کنند تا ما پیگیری کنیم.

امامی امین ادامه داد: در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده قار بوده هرکسی مصرف بیشتری داشته باشد مالیات بیشتری بدهد اما نتیجه آن اخذ مالیات از مصرف‌کننده نبوده و مالیات انتقام خود را از تولید می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این قانون ضد تولید است، به نمایندگان مجلس هم که میگوییم پیگیری نمی‌کنند زیرا برای زمان انتخابات با مشکل روبرو می‌شوند.

معاون اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: رونق تولید با این قوانین کار رونق نمی‌گیرد، تولیدکنندگان هرروز در شعب دادگستری، تأمین اجتماعی، مالیات و... پله‌های را بالا و پایین می‌روند.

امامی امین تأکید کرد: به اعتبار قانون یک‌طرفه، رأی پوپولیستی به نفع کارگر صادر می‌شود اما سؤال می‌کنیم کدام نظام توسعه‌یافته این قانون را دارد.

وی افزود: قانون مالیات ارزش‌افزوده باید اصلاح شود و قانون مالیات بر مصرف شود،  تولیدات ما رقابت‌پذیری ندارد، زیرساخت‌ها باید یک‌بار حل شود تا از درآمدها حل کنیم.

معاون اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه دولت، مجلس و واحدهای صنفی کمک کرده تا این گره بزرگ حل شود ما نیز با سایر بخش‌ها پیگیر هستیم، گفت: ما ارثی 80 ساله داریم و بخش بزرگی از ادارات ما از دهه 30 و چهل اداره و قوانین را وصله‌پینه می‌کنند اما قانون‌ها باید از اساس درست شوند.

امامی امین خاطرنشان کرد: این مشکلات دست‌وپای ما را می‌گیرند و پیکره قوانینی که بسیار سنگین بوده و نیاز به اصلاح و بازنگری به‌صورت ریشه‌ای دارد باید بررسی مجدد شوند.

به گزارش فارس، در این نشست 12 واحد تولیدی و صنعتی برای رفع مشکلات سخنانی را ایراد کردند.

انتهای پیام/67016/پ/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول