اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گرسنگی جان حداقل ۱۰ نفر را در مالی گرفت

مقام‌های مالی خبر دادند، طی هفته گذشته حداقل ۱۰ نفر بر اثر گرسنگی ناشی از قطع ارتباط روستاها در مناطق مرکزی این کشور آفریقایی جان خود را از دست دادند.

گرسنگی جان حداقل ۱۰ نفر را در مالی گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که کشور مالی به صحنه‌ای برای تشدید حضور نظامی غربی‌ها به ویژه فرانسه در قاره سیاه به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی بدل شده است، مقام‌های این کشور آفریقایی از مرگ حداقل ۱۰ نفر بر اثر گرسنگی طی یک هفته اخیر خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری «بلومبرگ»، ارتباط ده‌ها روستا در مناطق مرکزی مالی به دلیل کار گذاشتن مین‌های کنار جاده‌ای در مسیرهای اصلی مواصلاتی از سوی گروه‌های تروریستی با جهان خارج قطع شده و ساکنان با قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته مقام‌های مالیایی، تنها در یک هفته اخیر حداقل ۱۰ نفر در مناطق مرکزی قحطی زده مالی از گرسنگی جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش، حضور گروه‌های تروریستی و شبه نظامی در مناطق مرکزی مالی سبب شده که کشاورزان قادر به تولید مواد غذایی نباشند و دامداران هم از ترس به سرقت رفتن دام‌هایشان و در دسترس نبودن چراگاه‌‌ها به دیگر مناطق نقل مکان کرده‌اند.

بنا بر بیانیه ۲۵ جولای (سوم مرداد ماه) «دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه» حدود ۵۵۰ هزار نفر در مالی، به کمک‌های غذایی نیازی فوری دارند.

دولت مالی روز جمعه (دیروز) از تلاش خود برای اعزام کامیون‌هایی با محموله غلات به شهر «سیواره» در مرکز مالی خبر داد تا امکان ارائه کمک‌های غذایی به روستاهای قحطی زده فراهم شود.

از روستای «موندورو» در مالی که نزدیک به مرز بورکینافاسو است، خبر رسیده که تنها در یک هفته حداقل ۱۰ نفر بر اثر گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند.

مالی از سال ۲۰۱۲ به شدت درگیر تنش‌ها و درگیری‌های داخلی است و چندین گروه افراط‌گرا در بخش‌های مختلف این کشور سرگرم عملیات هستند. این گروه‌ها در «بورکینافاسو» و بخش‌هایی از «نیجر» نیز حضور قابل توجهی دارند.

دولت فرانسه از سال ۲۰۱۳ به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی در مالی نظامیان خود را به این کشور فرستاده و اخیرا هم لندن هم از طرح خود برای اعزام نظامی به مالی خبر داده‌ است. طی ماه‌های اخیر وخامت اوضاع امنیتی در مالی به بی‌خانمان شدن هزاران نفر و افزایش میزان مرگ و میر منجر شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول