اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افت 45 درصدی معاملات مسکن در سمنان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک سمنان گفت: حدود 45 درصد افت معاملات مسکن در سمنان وجود دارد و کاهش قیمتی رخ نداده است.

افت 45 درصدی معاملات مسکن در سمنان

حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: حدود 45 درصد افت معاملات مسکن در سمنان وجود دارد؛ کاهش قیمتی نداریم ولی در عوض افت معاملات را در بازار املاک شاهد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بعد از تعطیلات نوروز هر سال اجاره‌بها در رهن و اجاره مسکن با افزایش مواجه می‌شود، تصریح کرد: افزایش 25 درصدی اجاره‌ها را شاهد هستیم و رهن و اجاره در پایین‌شهر 10 درصد و بالاشهر سمنان تا 25 درصد افزایش داشته‌ است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک سمنان با بیان اینکه دلیل این افزایش اجاره‌ها تورم است، تصریح کرد: افزایش قیمت خوراک و پوشاک و درمجموع ارزاق عمومی مردم در مسکن هم بی‌تأثیر نیست و صاحب‌خانه‌ها اجاره‌ را طبق نرخ تورم و گرانی بازار ارزاق عمومی افزایش می‌دهند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه بازار اجاره در استان سمنان داغ نیست، اضافه کرد: مردم توان پرداخت اجاره‌های بالا را ندارند و دنبال اجاره‌های پایین‌تر هستند و خانه‌هایی با اجاره بالا نمی‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه 10 درصدی از مردم که توان مالی دارند دنبال خانه‌های لوکس می‌گردند، اظهار کرد: درمجموع بازار مسکن این روزها داغ نیست.

انتهای پیام/75035 /م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول