اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رؤسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان؛ موضوعات مرزی محور رایزنی

رؤسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان و هیأت‌های دولتی 2 کشور در کاخ «آریان» شهر «اسفره» استان «سغد» با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار رؤسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان؛ موضوعات مرزی محور رایزنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» و «سورانبای جین بیک اف» رؤسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان و هیأت‌های دولتی 2 کشور در کاخ «آریان» شهر «اسفره» استان «سغد» دیدار و گفت‌وگو کردند. 

بنابطرفین در این مذاکرات بر رشد و توسعه همکاری‌ها بر اساس دوستی و حسن همجواری تاکید کردند.

در این راستا طرفین توافق کردند در سطح کمیسیون‌های دولتی 2 کشور در زمینه علامت‌گذاری مرزهای دولتی با هدف تکمیل روند تعیین و علامت‌گذاری از لحاظ حقوقی رایزنی و مذاکرات میان 2 کشور، ادامه خواهد یافت.

طرف تاجیکی با تاریخی عنوان کردن اهمیت این مذاکرات، روند تعیین و علامت گذاری مرزهای دولتی میان 2 کشور را راضی کننده خواند.

رئیس جمهور قرقیزستان نیز با پیشنهاد تسریع روند مذاکرات در زمینه تعیین و علامت گذاری مرز 2 کشور ابراز اطمینان کرد طرفین با تلاش‌های مشترک قادر به تبدیل مرزهای خود به دروازه‌های سازندگی، صلح و شکوفایی می‌باشند.

مذاکرات روسای جمهور و هیات‌های دولتی 2 کشور با حضور معاونان نخست وزیر، وزرای کشور و روسای کمیته‌های امنیت ملی  چند ساعت بعد از نخستین ملاقات روسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان با ساکنان مناطق مرزی «وراخ» و «آقسای» برگزار شد.

در جریان این ملاقات روسای جمهور 2 کشور به اهمیت حفظ صلح و ثبات و دوستی میان مردم تاکید و از ساکنان مناطق وارخ و آقسای دعوت کردند که حسن همجواری، دوستی، رفاقت و درک متقابل را حفظ کنند.

رئیس جمهور تاجیکستان همراه با وزیر امور خارجه، دستیار سیاست خارجی رئیس جمهور و سایر مقامات رسمی این کشور عازم قرقیزستان شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول