اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش 11 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا

امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال خبر کاهش 11 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش 11 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت خام برنت با 69 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 63 دلار و 87 سنت معامله شد. خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت نفت امروز پنج‌شنبه به دلیل تنش‌های منطقه خاورمیانه و کاهش ذخایر نفت آمریکا افزایش یافته است، اما ارائه شاخص‌های آماری مبنی بر کاهش رشد اقتصادی و احتمال کاهش تقاضای نفت، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شد. 

امروز نفت وست تگزاس آمریکا هم افزایش 55 سنتی را تجربه کرد و هر بشکه از این نوع نفت خام به قیمت 56 دلار و 43 سنت به فروش رفت. 

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد،‌ میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته‌های گذشته تقریبا 11 میلیون بشکه افت داشت. در حالی که پیش از این تحلیلگران پیش‌بنیی کرده بودند که تنها احتمال کاهش 4 میلیون بشکه وجود دارد. 

امروز در سایر فرآورده‌های نفتی هم قیمت‌ها افزایشی بود، به طوری که بنزین با رشد 2.11 دلار در هر گالن به قیمت 187 دلار و 62 سنت به فروش رفت. قیمت نفت کوره هم افزایش 1.38 دلاری داشت. 

در حال حاضر قیمت نفت بیشتر تحت فشار نگرانی‌های رشد اقتصاد جهانی تحت‌تأثیر جنگ تجاری چین و آمریکا است. ادامه این جنگ آن‌چنان که صندوق بین‌المللی پول هم پیش‌بینی کرده است می‌تواند بر رشد اقتصاد جهانی آسیب رساند و به دنبال آن تقاضا برای نفت کاهش می‌یابد. 

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که مذاکره‌کننده ارشد چین و آمریکا هفته آینده مذاکرات خود را ادامه می‌دهند و بازارهای بورس پس از این خبر رشد مناسبی داشتند. 

هری کلین گوریان تحلیلگر ارشد نفت در BNP اعلام کرد:«علی‌رغم اینکه تنش‌های منطقه‌ای قیمت نفت را افزایش داده است، اما به نظر می‌رسد که بازار نیازمند یک کاتالیزور اقتصادی است تا قیمت را بالا بکشد.» 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول