اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بنگلادش: اسرائیلِ اشغالگر به تخریب منازل فلسطینیان پایان دهد

وزارت خارجه بنگلادش آغاز بزرگ‌ترین عملیات تخریب منازل فلسطینیان در حومه بیت‌المقدس را به شدت محکوم کرد و اقدام جامعه جهانی برای توقف اقدامات غیرقانونی «اسرائیل اشغالگر» را خواستار شد.

بنگلادش: اسرائیلِ اشغالگر به تخریب منازل فلسطینیان پایان دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال آغاز دور تازه تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و آغاز بزرگ‌ترین تخریب منازل آنها در حومه بیت‌المقدس، دولت بنگلادش این اقدامات را محکوم کرد و از سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و جامعه جهانی خواست از این اقدامات غیرقانونی «اسرائیل اشغالگر» جلوگیری کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از بیرون کردن فلسطینی‌ها از منازل خود، دست به تخریب ده‌ها دستگاه خانه در منطقه «وادی الحمص» در جنوب شرق قدس اشغالی زده است.

«ولید عساف» رییس «کمیته مقابله با دیوارکشی صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین» این عملیات صهیونیت‌ها را بزرگترین جنایت جنگی خواند و گفت، پس از سال ۱۹۶۷ تا کنون چنین تخریبی بی سابقه بوده است. به گفته او، صهیونیست‌ها در مرحله اول تصمیم دارند بیش از ۱۰۰ خانه فلسطینی‌ها را تخریب کنند و پس از آن نزدیک به ۲۲۵ خانه دیگر را تخریب می‌کنند (جزئیات بیشتر).

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزارت خارجه بنگلادش با صدور یک بیانیه تخریب منازل فلسطینیان در حومه بیت‌المقدس را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «حمایت مستحکم و قاطع ما از همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی (در خصوص فلسطین) ادامه دارد و از جامعه جهانی می‌خواهیم که از اسرائیل اشغالگر را به توقف این اقدامات غیرقانونی فرابخواند».

وزارت خارجه بنگلادش ضمن تاکید بر اینکه تخریب منازف فلسطینیان در حومه بیت‌‎المقدس نقض آشکار روح و متن قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۳۳۸ سازمان ملل است، همدردی و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرد.

این وزارتخانه تصریح کرد: «ما حمایت خود را از بیانیه اخیر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعلام می‌کنیم، بیانیه‌ای که از جامعه بین‌المللی می‌خواهد اسرائیل اشغالگر را به متوقف کردن این اقدامات غیرقانونی و پایان دادن به نقض حقوق فلسطینیان مجبور بکند».

وزارت خارجه بنگلادش همچنین تخریب منازل فلسطینیان را «اقدامی در جهت متوقف کردن تلاش‌ها برای صلح در منطقه» و عملی کردن راهکار دو دولتی طبق مرزهای ۱۹۶۷ خوانده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول