اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

فارس من| دولت با فروش ارز 4200 تومانی در بازار کسری بودجه خود را جبران کند

یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت میتواند با فروش ارز 4200 تومانی در بازار کسری بودجه خود را جبران کند و مانع ایجاد فساد و رانت در اقتصاد شود.

فارس من| دولت با فروش ارز 4200 تومانی در بازار کسری بودجه خود را جبران کند

مرتضی زمانیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح حذف ارز 4200 تومانی و افزایش یارانه نقدی از این محل،‌گفت: اگر چه موجودیت 14 میلیاردی که برای ارز 4200 تومانی قرار بود تخصیص داده شود اکنون زیر سؤال است اما دولت می‌تواند با فروش این ارز در بازار آزاد بخش قابل توجهی درآمد به دست بیاورد و از این محل یارانه نقدی را بالا ببرد که با این کار رانت و فسادی که در ارز 4200 تومانی وجود داشت حذف و شرایط مردم بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد کشور می‌شود، گفت: واردکنندگان اگر درست کار کرده باشند نیز کالاهای خود را با قیمت بالا و به صورت آزاد می‌فروشند و این گونه نیست که کسی که با ارز 4200 تومانی کالایی را وارد کرده باشد قیمت فروش آن کمتر از قیمت کالایی باشد که با ارز آزاد وارد شده باشد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که دولت این کار را انجام دهد و یا اگر فکر می‌کند که این کار اثرات تورمی دارد و نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد به جای اینکه ارز 4200 تومانی را به کالای اساسی اختصاص دهد این ارز را در بازار آزاد بفروشد تا بخشی از کسری بودجه خود را تأمین کند که با این کار حداقل جلوی رانت و فساد موجود در بازار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول