اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

چرخش زندگی با چرخ‌های قرضی/ اجاره رایگان منزل؛ نذر جالب جوان ساروی

کار تولیدی را با دو چرخ خیاطی قرضی شروع کردم و روی پاهای خودم ایستادم در حالی که خیلی‌ها معتقد بودند مگر با دو چرخ خیاطی آن هم قرضی می‌توان تولیدی راه انداخت؛ اما من راه انداختم و شد...

چرخش زندگی  با چرخ‌های قرضی/ اجاره رایگان منزل؛ نذر جالب جوان ساروی

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس اجتماعی| در پی راه‌اندازی پویش صاحبخانه خوب در فضای مجازی، فردی با دادن آدرس، شرایط منزل خود را برای اجاره گذاشته بود و حتی سه ماه اجاره رایگان نیز در نظر گرفته بود.

وقتی پای صحبتش نشستم به این نتیجه رسیدم که کار خیر از هر نوع که باشد ارزشمند است ولی عباس بابایی خیر‌ساروی، خیر همه فن و حریفی است که در زمینه‌های مختلف از اشتغال گرفته تا آموزش و مسائل عمرانی و اقتصادی فعالیت دارد.

این خیر دهه هفتادی است و 27 بهار از عمرش می‌گذرد  آغاز فعالیت‌هایش به سال 88 برمی‌گردد که به‌عنوان مربی در بنیاد حضرت مهدی (عج) مشغول بوده و از نزدیک با مشکلات خانواده‌ها آشنا شده و مشاهده کرده که برخی از خانواده‌های با وجود اینکه در شرایط سختی به‌سر می‌بردند اما هیچگاه درخواست کمک نمی‌کردند.

می‌گوید؛ وقتی برای ساخت منزل مسکونی با مشکلات بسیاری مواجه بودم نذر کردم اگر منزلم ساخته شود به‌صورت رایگان در اختیار فردی نیازمند قرار دهم و اکنون با گذشت دو سال هنوز اجاره‌ای دریافت نکردم.

می‌گوید؛ وقتی برای ساخت منزل مسکونی با مشکلات بسیاری مواجه بودم نذر کردم اگر منزلم ساخته شود به‌صورت رایگان در اختیار فردی نیازمند قرار دهم و اکنون با گذشت دو سال هنوز اجاره‌ای دریافت نکردم.

مدت اجاره مهر ماه امسال به پایان می‌رسد و این بار نیز اعلام کردم منزلم را سه ماه نذر رایگان به فرد نیازمند دیگری اجاره خواهم داد.

درباره کارهای که در مرکز خیریه‌اش انجام داده است، می‌پرسم، که می‌گوید؛ مجوز احداث مرکز نیکوکاری با عنوان بهار مهربانی را دریافت کردم ولی فعالیت‌هایی که صورت گرفته به 10 سال قبل برمی‌گردد.


اولویت کمک به دیگران در راه اشتغال

یکی از موضوعاتی که همواره از آن با عنوان کار خوب یاد می‌کنم نجات چهار نفر از نابینایی مطلق بود که این را به‌عنوان یکی از افتخارات می‌دانم نکته جالب این بوده حتی بیماری را که بیمارستان تهران معرفی کردیم کرایه بازگشت را به او دادند...

وی مهم‌ترین اولویت برای کمک به افراد نیازمند را اشتغال می‌داند و مدعی است؛ تاکنون 179 نفر را مشغول به کار کردم.

 


از تشکیل تیم اقتصادی تا راه‌اندازی مدرسه کارآفرینی و آموزش در شاخه‌های مختلفاین خیر جوان قدم بعدی انجام کار خیر را حمایت از زنان سرپرست خانوار برشمرد و ادامه می‌دهد؛ خیلی از خانم‌ها در زمینه تولید فعال هستند ولی توان فروش را به‌دلایلی ندارند با وجود اینکه محصولات‌شان از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است،هدفم شعار دادن نیست بلکه مشکلات زیاد است و دایره فعالیت‌ها نیز گسترده است.

کمک به تهیه جهیزیه تا خرید حلقه قسطی

از وی درباره کارهای خیری که انجام داده است، می‌پرسم که عنوان می‌کند؛ در بحث ازدواج اقدامات مختلفی از جمله تهیه جهیزیه، تهیه کالای اقساطی حتی خرید حلقه به‌صورت قسطی و پذیرایی از مهمان تا سقف 60 نفر را داریم همچنین سال گذشته 17 اتوبوس از زائران را به‌صورت نیم‌بها و دو اتوبوس را به‌صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام کردیم.

 

وی تعداد نیروهای فعال در این حوزه را به صورت اصلی 15 نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع 60 نفر به‌صورت رایگان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف با ما همکاری دارند.عباس بابایی هدف بعدی فعالیت‌های خیرخواهانه تیمش را احداث مهدکودک مهدوی می‌داند و می‌گوید؛ آموزه‌های مهدویت و قرآنی هدفم است که خلأیی در این زمینه احساس می‌شود.

دریافت 30 تا 40 میلیون تومان برای اقدام به ساخت خانه‌های 50 متری که بقیه هزینه‌ها توسط خیران تامین می‌شود، با رایزنی و انجام هماهنگی با خیران تهران، حمایت 60 کودک زیر 15 سال، 100 خانم سرپرست خانوار و حدود 30 بیمار صعب‌العلاج و اعصاب و روان از اقداماتی است که این خیر به همراه سایر خیران فعال برای کمک به نیازمندان در ساری انجام می‌دهند.

از بابایی درباره مدت حضورش در موسسه می‌پرسم که می‌گوید؛ مددجویان گوش خوب و لبخند می‌خواهند با توجه به مشغله کاری تنها دو روز در هفته در مرکز حضور دارم  حتی جالب است برخی منتظر می‌مانند تا مرا از نزدیک ملاقات کنند با وجود اینکه در سایر روزهای هفته اقدامات لازم برایشان صورت می‌گیرد.

از وی می‌پرسم این همه پول را از کجا می‌آوری که این گونه ترجیح داد جواب دهد؛ برخی حتی می‌گویند از قبل سرمایه داشتم ولی پدرم بنا و مادرم خانه‌دار است و سرمایه‌ای از قبل نداشتم تنها کمک خانواده 40 میلیون تومان قبل از ازدواج بود که کار تولیدی را با دو چرخ خیاطی قرضی شروع کردم و ایستادم ولی خیلی‌ها می‌گفتند مگر با دو چرخ خیاطی آن هم قرضی می‌توان تولیدی راه انداخت ولی ایستادم و شد...

دلش پردرد است و درباره فروش محصول هم می‌گوید؛ با وجود شرایطی که دارم امسال برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار که در فروش مشکل داشتند دست‌فروشی کردم.

درباره درآمد ماهانه‌اش می‌پرسم که می‌گوید؛ ماهانه حدود 2 تا 3 میلیون درآمد دارم که برخی تعجب می‌کنند اما چون عقیده داشتم می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها کارهای بزرگی انجام داد پیش رفتم و اکنون مرزهای موفقیت و کمک به هم‌نوع را به راحتی  شکستیم.

وی در پایان متذکر شد برای انجام کارهای خیرخواهانه تاکنون هیچ کمک مالی از هیچ ارگانی دریافت نکردم و نمی‌کنم  و جا دارد از تمامی کسانی که حامی من بودند همکارانم و به‌ویژه همسرم تشکر کنم که نبودن‌های من را تحمل کرده و حامی اصلی من در این راه بودند.

گزارش: زهرا طاهری پرکوهی

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول