اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نخستین ماهواره کاملا خورشیدی درمدار زمین

شرکت اسپیس ایکس بعد از ارسال راکت فالکون هوی خود به فضا در ماه گذشته، این بار ماهواره خورشیدی لایت سیل 2 را در مدار زمین قرار داده است.

نخستین ماهواره کاملا خورشیدی درمدار زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، شرکت اسپیس ایکس بعد از ارسال راکت فالکون هوی خود به فضا در ماه گذشته، این بار ماهواره خورشیدی لایت سیل 2 را در مدار زمین قرار داده است. این ماهواره با موفقیت در جذب انرژی خورشیدی توانسته گام بلندی در راستای افزایش عمر مفید ماهواره ها بردارد.

استفاده از انرژی خورشیدی می تواند جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی و سنتی ماهواره ها باشد که تمام شدن نابهنگام آنها در دهه های 70 و 80 خورشیدی موجب ناتمام ماندن برخی ماموریت های فضایی می شد.

البته تولید فضاپیما و ماهواره هایی که انرژی خود را از طریق خورشید تامین می کنند تازگی ندارد و در سال 2010 ژاپن برای نخستین بار برای پرتاب فضاپیمای IKAROS به سمت زهره این کار را انجام داد. البته باید توجه داشت که اعزام لایت سیل 2 نخستین ماموریت فضایی است که به طور کامل با استفاده از انرژی خورشیدی انجام می شود.

ماهواره یادشده که وزن کمی هم دارد با استفاده از انرژی خورشیدی می تواند تا 20 سال بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهد، هر چند ظاهرا اسپیس ایکس قصد ندارد بیش از یک سال به استفاده از آن ادامه دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول