اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بعیدی نژاد: امیدواریم انگلیس فورا سیاست کاهش تنش را پیگیری کند

سفیر ایران در لندن با اشاره به سفر قبلی جانسون به تهران و دیدار با مقامات ارشد کشورمان عنوان کرد: امیدواریم این تجربه به ایشان کمک کند که انگلیس فورا سیاست کاهش تنش و بهبود روابط را پیگیری کند.

بعیدی نژاد: امیدواریم انگلیس فورا سیاست کاهش تنش را پیگیری کند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حمیدی بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در توئیتی ضمن تبریک به بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس، نوشت: «آقای بوریس جانسون نخست وزیر جدید ظاهرا تنها نخست وزیر انگلستان در ۴۰ سال گذشته است که این فرصت را داشته که از جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و مستقیما با مسؤولان ارشد ایران گفتگو کند.امیدواریم این تجربه به ایشان کمک نماید که انگلیس فوری سیاست کاهش تنش و بهبود روابط را پیگیری کند.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز پس از پیروزی جانسون در توئیتی نوشت: «مصادره نفت ایران از سوی دولت (ترزا) می  با دستور آمریکا، راهزنی است. من به بوریس جانسون همکار قدیمی‌ام به خاطر نخست‌وزیر بریتانیا شدن تبریک می‌گویم. ایران خواهان درگیری نیست، اما ما ۱۵۰۰ مایل نوار ساحلی در خلیج فارس داریم و اینها آب‌های ما است و از آنها حفاظت خواهیم کرد».(بیشتر بخوانید) 

به گزارش فارس، بوریس جانسون وزیر خارجه سابق انگلیس با غلبه بر «جرمی هانت» وزیر خارجه فعلی این کشور، رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست‌وزیر انگلیس شد.

در رأی‌گیری نهایی که بین ۱۶۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار انجام شد، جانسون با کسب ۹۲ هزار ۱۵۳ رأی در مقابل ۴۶ هزار و ۶۵۶ رأی هانت، رهبر حزب و نخست‌وزیر جدید انگلیس لقب گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول