اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

فرآیند ایده‌پردازی تا خلق اثر هنری در کارگاه‌های جشنواره هنر تجسمی جوانان

استاد کارگاه خوشنویسی بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: حضور در یک کارگاه مشخص طی ۳ روز، این آموزش مهم را برای هنرجویان با خود به همراه دارد که بتوانند در یک بازه زمانی معین فرآیند ایده‌پردازی تا خلق اثر هنری را تجربه کنند.

فرآیند ایده‌پردازی تا خلق اثر هنری در کارگاه‌های جشنواره هنر تجسمی جوانان

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، بیست و ششمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری رضوان صادق‌زاده با شعار «نرسیده به درخت، دو قدم مانده به گل» در ۹ رشته نگارگری، ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور و نقاشی از سی‌ام مرداد تا سوم شهریور ماه ۱۳۹۸ در ایلام برگزار خواهد شد. 

حسین غلامی، استاد کارگاه و داور بخش خوشنویسی این جشنواره، فعالیت مشترک شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های نه‌گانه این جشنواره را دلیل مهمی در بحث تربیت ذهن خلاقه و نگرش هنرجویان و دانشجویان دانست و گفت: هنرجویان به واسطه این رخداد و بهره‌گیری از دانش و تجربیات اساتید حرفه‌ای، می‌توانند آموخته‌های خود را به چراغ راه فعالیت در مسیر تبدیل شدن به هنرمندان حرفه‌ای بدل سازند. تبادل اطلاعات و ارتباط مستقیم میان هنرجویان جوان و اساتید کارگاه‌های جشنواره از مهم‌ترین مزیت‌های جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران است.

وی با اشاره به ویژگی کارگاهی این جشنواره خاطرنشان کرد: هنرمندان در خلق آثار هنری خود، همواره به تنهایی و آرامشی خاص جهت ایده‌پردازی و انتقال ایده خود در مسیر خلق اثر هنری طی بازه زمانی نامشخص نیاز دارند و به شکل معمول به این شیوه از تولیدات در مسیر خلق آثار هنری خود عادت می‌کنند.

غلامی ادامه داد: اما حضور در یک کارگاه مشخص طی ۳ روز، این آموزش مهم را برای هنرجویان با خود به همراه دارد که بتوانند در یک بازه زمانی معین علاوه بر پشت سر گذاشتن فرآیند ایده‌پردازی تا خلق اثر هنری، بتوانند تمام تمرکزشان را برای بازتاب جزئیات در فضایی زنده و پویا به کار بندند. در پایان این کارگاه آثار هنرجویان مورد قضاوت نهایی کارشناسانی قرار می‌گیرد که در طول این چند روز گام به گام با آنها همراه بودند.

نفر نخست جشنواره «خوشنویسی جهان اسلام»، برگزاری جشنواره تجسمی جوانان در استان‌ها و شهرستان‌های کشور را از مهمترین ویژگی‌های این رویداد هنری ملی دانست و یادآور شد: سیاستگذاران در چارچوب برنامه‌ریزی این جشنواره تلاش کردند تا در کنار ارتقاء سطح مشارکت هنرمندان در مناطق مختلف، از یک سو به رشد و توسعه نگاه هنری اهتمام ورزند و از سوی دیگر، فضا و بستری را برای استمرار جریان‌های هنری در شکل تولید و ارائه آثار خلاقه در بازه زمانی برگزاری این جشنواره به اتمسفر قالب آن استان و شهرستان بدل کنند.

وی یادآور شد: مسؤولان باید به این مهم اهتمام ورزند تا نگاه حمایتی و ارتباط مستقیم اساتید با هنرجویان صرفاً متکی به برگزاری چند روزه این جشنواره نباشد و با ایجاد دبیرخانه ثابت و دائمی در طول سال، ارتباط جوانان هنرمند با اساتید بخش‌های مختلف را به شکل مستمر و پیگیرانه به گونه‌ای برقرار سازند تا روند شناخت و کشف استعدادهای جوان برای تربیت هنرمندان حرفه‌ای نسل آینده با آسیبی به نام نگاه مقطعی جشنواره‌ای مواجه نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول