اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 6 میلیون دلاری چین به کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان

دولت چین امروز در چارچوب یک مراسم رسمی تجهیزات فنی ویژه‌ای برای عملیات جست‌وجو و نجات به مبلغ بیش از 6 میلیون دلار در اختیار کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان گذاشت.

کمک 6 میلیون دلاری چین به کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دولت چین امروز در چارچوب یک مراسم رسمی تجهیزات فنی ویژه‌ای برای عملیات جست‌وجو و نجات به مبلغ بیش از 6 میلیون دلار را در اختیار کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان گذاشت.

کمک مذکور در چارچوب توافقات همکاری‌های اقتصادی و ارائه کمک‌های فنی دولت چین در مورد تحویل تجهیزات فنی به کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان صورت گرفت.

تمام این تجهیزات برای تحویل به تیم نجات و تجهیزات ویژه برای جست‌وجو و سایر کارهای لازم در زمان وضعیت اضطراری و بلایای طبیعی پیش بینی شده است.

ماشین آلات و تجهیزات لازم برای دریافت اطلاعات و برقراری ارتباط در مناطق کوهستانی از دیگر تجهیزاتی است که کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان دریافت کرده است.

به لطف کمک‌های چین در تاجیکستان یک آزمایشگاه شیمی کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان راه اندازی می‌شود که توان بررسی میزان تشعشعات را خواهد داشت.

باید گفت کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان تاکنون از هیچ شریک خارجی کمک دریافت نکرده بود.

مراسم مذکور با شرکت «محمدطاهر ذاکرزاده» معاون نخست وزیر، «رستم نظرزاده» رئیس کمیته شرایط اضطراری تاجیکستان، «لیو بین» سفیر چین در دوشنبه و روسای سازمان‌های بین المللی مقیم این کشور برگزار شد.

نظرزاده در سخنانی با تقدیر از طرف چینی برای ارائه این کمک بلاعوض ابراز اطمینان کرد که تجیهزات مذکور برای نجات جان انسان‌ها در هنگام وقوع بلایای طبیعی کمک خواهد کرد.

این تجهیزات فنی برای تسریع سرعت عملیات در شرایط اضطراری و بلایای طبیعی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول