اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

چهار دلیل تعلیق پروازهای انگلیس به مصر

تصمیم شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» برای تعلیق پروازهای خود به قاهره به مدت یک هفته با نوعی خشم و حیرت مسئولان مصری مواجه شده است.

چهار دلیل تعلیق پروازهای انگلیس به مصر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصمیم یکجانبه شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس برای تعلیق پروازهای خود به قاهره بدون اطلاع قبلی به مسؤولان فرودگاه قاهره، سوالاتی درباره علت این تصمیم مطرح ساخته است.

یک منبع آگاه در وزارت هواپیمایی مصر می‌گوید که تصمیم این شرکت هواپیمایی به هیچ عنوان با تعلیق پروازها پس از حادثه انفجار هواپیمایی روسی در سیناء در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ قابل مقایسه نیست.

این منبع در مصاحبه با وبگاه «العربی ‌الجدید» می‌گوید که انگلیس در میان کشورهایی که قصد نظارت در اقدامات مربوط به امنیت و سلامت فرودگاه‌های مصر را داشتند، از همه سخت‌گیرتر بود و از نوامبر ۲۰۱۵ بیش از ۳۰ تیم بازرسی امنیتی به مصر اعزام کرد تا از استانداردهای سلامت فرودگاه‌های قاهره، شرم‌الشیخ و الغردقه اطمینان حاصل کند.

منبع مذکور ضمن ابراز تعجب از تصمیم شرکت هواپیمایی انگلیس، چهار احتمال را برای این تصمیم مطرح کرد که عبارتند از: نخست اینکه دستگاه اطلاعاتی انگلیس گزارش‌هایی درباره وقوع یک حادثه امنیتی در مصر در دوره آینده دریافت کرده است. دوم اینکه علت این تصمیم ازدحام مسافران الجزائری در فرودگاه قاهره است که برای تماشای مسابقات جام آفریقا به این شهر سفر کرده‌اند که البته این مورد نمی‌تواند دلیل منطقی برای اتخاذ چنین تصمیمی باشد، سوم اینکه ممکن است سازمان بهداشت انگلیس به مسافرانی که قصد سفر به مصر را دارند توصیه کرده از خوردن غذاهای آلوده و میوه‌ و سبزیجات نشسته در مناطق مختلف مصر به خصوص در ساحل دریای سرخ خودداری کنند به خصوص اینکه در سپتامبر گذشته دو گردشگر انگلیسی در هتلی در شهر الغردقه بر اثر ابتلا به باکتری «ای کولای» (E coli) جان خود را از دست دادند.

به گفته وی دلیل چهارم می‌تواند بروز اختلافات سیاسی بین انگلیس و مصر درباره مسائل منطقه‌ای و داخلی از جمله اوضاع لیبی و وضعیت حقوق بشر در مصر باشد به خصوص اینکه «سامح الحنفی» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مصر نیز گفته بود که «دلیل فنی برای این تصمیم وجود ندارد و این یک موضوع سیاسی» است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول