اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار یک مقام وزارت دفاع انگلیس با رئیس‌جمهور لبنان

مشاور ارشد امور خاورمیانه در وزارت دفاع انگلیس به دیدار رئیس‌جمهور لبنان رفت و درباره مسایل منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر کرد.

دیدار یک مقام وزارت دفاع انگلیس با رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان لورمر» (John Lorimer) مشاور ارشد امور غرب آسیا در وزارت دفاع انگلیس امروز (دوشنبه) با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، در این دیدار «کریس رامبلینگ» سفیر انگلیس در لبنان نیز حضور داشت و درباره اوضاع عمومی لبنان، منطقه و حمایت‌های انگلیس از ارتش لبنان بحث و تبادل‌نظر شد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه هفته گذشته به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد (جزئیات بیشتر).

در همین ارتباط، «الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان هفته گذشته به انگلیس رفت و با «پنی موردنت» وزیر دفاع ، «مارک لانکستر» وزیر مشاور امور نیروهای مسلح و «نیک کارتر» رئیس ستاد کل ارتش انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «لبنان 24»، در پی این سفر سفارت انگلیس در لبنان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: این سفر منعکس‌‌کننده اهمیتی است که بریتانیا برای رابطه با لبنان خصوصا در زمینه دفاعی قائل است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول