اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فرهنگ داشتن مدرک بالا نگران‌کننده است

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه جامعه ما در حال سوق پیدا کردن به سوی دریافت مدرک بالاتر است، گفت: قشر جوان جامعه امروز ما به دنبال دریافت مدرک بالاتر هستند که این موضوع برای دانشگاه‌های مهارتی و کارآفرینی بسیار نگران‌کننده است.

فرهنگ داشتن مدرک بالا نگران‌کننده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، رضا زنگنه معاون آموزش پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جلسه توسعه آموزش مهارتی با اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای 180 هزار ظرفیت است که تاکنون بیش از 50 درصد آن محقق نشده است، این در حالی است که جوانان جامعه ما به فرهنگ داشتن مدرک بالاتر فکر می‌کنند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است. 

وی افزود: همه کسانی که دیپلم می‌گیرند به خصوص جوانان هنرستانی می‌توانند در سایر زیرنظام‌ها شرکت کرده و وارد دانشگاه شوند که این موضوع دو دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

زنگنه تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه ما تاکنون تکمیل نشده است، چرا که با توجه به قانون جدید که معدل دانش‌آموزان را مدنظر قرار می دهد و همچنین وجود فرهنگ مدرک‌گرایی در مقاطع بالاتر باعث شده ظرفیت دانشگاه ما کاهش پیدا بکند. این در حالی است که تعداد فارغ‌التحصیلان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد، افزایش رو به رشدی را در سطح جامعه داشته است.

وی در پایان گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای به دنبال افزایش کیفیت، مهارت و کارآفرینی دانشجویان و همچنین بالا بردن کیفیت آموزش اساتید است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول