اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حزب رئیس‌جمهور اوکراین، پیشتار انتخابات پارلمانی

طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اوکراین، حزب مردم به ریاست رئیس‌جمهور این کشور توانسته بیشترین میزان رأی را به خود اختصاص دهد.

حزب رئیس‌جمهور اوکراین، پیشتار انتخابات پارلمانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتیجه اولیه انتخابات پارلمانی دیروز (یکشنبه) در اوکراین حاکی از این است که حزب تحت رهبری «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور توانسته بیشترین میزان آرا را کسب کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، طبق اطلاعاتی که نهاد انتخابات اوکراین منتشر کرده است، زلنسکی از حزب مردم حدود ۴۲ درصد آرا را کسب کرده است. به این ترتیب این حزب با فاصله قابل ملاحظه‌ای از حزب مخالف که ۱۲.۵ درصد رای کسب کرده، جلوتر است.

این نتیجه بر مبنای شمارش ۲۰ درصد از صندوق‌های رأی اعلام شده است. زلنسکی، مذاکره درباره تحولات شرق اوکراین، توسعه اقتصادی و مقابله با فساد اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی دیشب درباره نتیجه انتخابات گفت:‌ «اولویت‌ها که من برای همه اوکراینی‌ها آن را محترم می‌شمارم، پایان جنگ، بازگشتن زندانیان ما و مقابله با فسادی است که در اوکراین حاکم است.»

یک کارشناس سیاسی در این مورد به خبرگزاری آلمان گفت که حزب زلنسکی این قابلیت را دارد تا جایگاه برجسته‌ای در پارلمان جدید کسب کند.

زلنسکی، که پیشتر کمدین بوده است، چندی پیش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مقابله با «پترو پروشنکو» رئیس جمهور کنونی اوکراین پیروز شد. وی پس از ادای سوگند به عنوان رئیس‌جمهور جدید پارلمان را منحل و از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای‌پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول