اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرماندار کاشمر: جزیره‌ای عمل کردن مدیران قابل‌قبول نیست

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند ایجاد فضای همدلی، همراهی و انسجام مدیریتی در مجموعه مدیران شهرستان هستیم، گفت: بر این رسیدن به اهداف جزیره‌ای عمل کردن از هیچ مدیری قابل‌ قبول نیست.

فرماندار کاشمر: جزیره‌ای عمل کردن مدیران قابل‌قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مسلم ساقی عصر امروز در کمیته برنامه‌ریزی کاشمر که در فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه شرایط امروز جامعه، کشور و منطقه ما یک شرایط خاص است، گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور و مردم از طریق آمریکا وضع می‌شود، یک شرایط خاص به وجود آورده، بنابراین در این شرایط باید تصمیمات متناسب با شرایط خاص گرفته شود.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه ممکن است مدیران به‌صورت روزمره برنامه‌هایی که مهم و پیچیده نیست اتخاذ کنند، اما در شرایط خاص و جنگ اقتصادی که امروز در آن قرار داریم باید تصمیمات و اقدامات متناسب با شرایط باشد، افزود: انتظارمان از مدیران این شهرستان در سال جاری و سال آتی این است که متناسب با شرایط برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و پیگیری کنند و ما نیز در این راستا نقش نظارتی خودمان را پررنگ‌تر داریم.

وی با تأکید بر اینکه اگرچه ممکن است تخصیص اعتبارات نسبت به سال گذشته کمتر باشد، اما ضرورت دارد مدیران تکاپو و فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشند، بیان کرد: در این شرایط خاص قطعاً فضای همدلی، همراهی و انسجام مدیریتی از مجموعه مدیران کاشمر مطالبه می‌کنم تا شاهد تحقق اهداف باشیم و در این مسیر جزیره‌ای عمل کردن از هیچ مدیری قابل‌ قبول نیست.

ساقی با اشاره به اینکه دغدغه‌ اصلی موضوع اشتغال و رونق اقتصادی است، ادامه داد: با طرحی که استاندار خراسان رضوی با عنوان مثلث اقتصادی ارائه کرد، باید تمامی مدیران کاشمر نسبت به تحقق اهداف این طرح اهتمام داشته باشند تا بتوانیم در قالب مثلث اقتصادی به بخشی عمده‌ای از اهداف این طرح دست‌ یابیم.

فرماندار کاشمر توجه به مشکلات و دغدغه‌های مردم را یک ضرورت دانست و یادآور شد: اگر موضوع خاصی در حوزه یک اداره و نهاد به وجود می‌آید باید مدیر آن اداره نسبت به حل آن اقدام کند، نه اینکه به دلیل عدم به‌موقع، مجموعه فرمانداری به‌صورت اورژانسی به موضوع ورود پیدا کند، بنابراین انتظارمان از مدیران ادارات و دستگاه‌ها در این شهرستان این است با اشرافیت کاملی که نسبت به موضوعات دارند شنونده خوبی برای دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشند و برای رفع آن برنامه‌ریزی و اقدام عملی انجام دهند.

وی بابیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کاشمر ناشناخته است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اعتبارات دولتی بسیار ناچیز است، نباید تنها به این اعتبارات اکتفا کنیم، بلکه باید به دنبال راهکار مناسبی برای جذب مشارکت دادن بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار باشیم.

ساقی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی تأمین‌کننده نیاز کاشمر نیست، بلکه اختصاص این اعتبارات تنها به‌عنوان آغازکننده طرح باید پیگیری شود، افزود: در این راه تدبیر مدیر این شهرستان باید شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها باشد، با بسترسازی و فراهم کردن شرایط از ظرفیت بخش خصوصی، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران نهایت استفاده و بهره را ببرد.

فرماندار کاشمر بر ضرورت مطالعه و شناسایی درست ظرفیت‌ها و اولویت‌بندی مباحث تأکید کرد و گفت: قطعاً با توزیع قطره‌چکانی اعتبارات راه به‌جایی نمی‌بریم، بنابراین در کاشمر به دنبال اولویت‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم در سال آتی نگاه متفاوتی به اعتبارات داشته باشیم و در توزیع اعتبارات قطعاً اولویت‌ها را ملاک عمل قرار می‌دهیم.

وی برنامه محوری را ملاک عمل مدیران کاشمر عنوان کرد و افزود: در حقیقت اگر بدون برنامه اقدام و فعالیتی انجام دهیم سبب هدر رفت انرژی و اعتبارات شده‌ایم، به همین جهت باید افق روشنی ترسیم کرده، با برنامه داشتن درراستای تحقق اهداف و برنامه‌ها گام برداریم تا ضمن پرهیز  از روزمرگی، با ترسیم افق شاهد محقق شدن بسیاری از برنامه‌ها باشیم.

ساقی بابیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی از جایگاه رفیعی برخوردار است، اظهار کرد: اگرچه توزیع اعتبارات براساس شاخص‌ها انجام می‌شود و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به‌عنوان دستگاه تخصصی پیشنهاد‌هایی داشته است، اما بازهم  یکسری تغییرات براساس مباحث کاشمر اعمال می‌شود.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه باید در طول سال موضوع نظارت بر نحوه هزینه‌کرد و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در دستور کار حوزه معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری قرار گیرد، بیان کرد:  این مهم را قطعاً مطالبه می‌کنم، چراکه معتقدم در پروژه‌ها باید پیوست‌ها مد نظر قرار گیرد و تنها نباید به کلنگ‌زنی و پیشرفت فیزیکی اکتفا کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها باید در قالب کارگروه‌های قانونی براساس اسناد بالادستی انجام شود، یادآور شد: باید همه کارگروه‌ها فعال و به‌صورت مستمر و منظم در ادارات تخصصی خودش برگزار شود تا در ادامه بتوانیم موارد و مباحث را از مدیران مطالبه کنیم.

ساقی با ابراز تأسف از اینکه برخی از مدیران در کمیته برنامه‌ریزی به دنبال اختصاص اعتبار هستند، افزود: مدیران کاشمر قبل از جلسه کمیته برنامه‌ریزی باید با مدیران استانی ارتباط برقرار کنند تا با رایزنی و لابی بتوانند سهم بیشتری از اعتبارات استانی  را برای پروژه‌های خود در این شهرستان مطالبه کنند.

فرماندار کاشمر بابیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی باید تعیین‌کننده خط‌مشی این شهرستان و به دنبال بایدها، نبایدها و تحقق برنامه‌ها باشد، ادامه داد: پروژه تعریف کردن هنر نیست، چراکه با تعدد پروژه‌های نیمه‌تمامی که در نقاط مختلف کشور وجود دارد، چندین سال زمان می‌برد که این پروژه‌های ناتمام بدون اینکه پروژه جدیدی آغاز شود با اعتبارات دولتی و بخش خصوصی تکمیل شود.

وی با تأکید بر اینکه توزیع نامناسب اعتبارات منجر به بروز مشکلات عدیده می‌شود، متذکر شد: هنر مدیر کاشمر باید در حوزه سرمایه‌گذاری، جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذار باشد و در این مسیر باید بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.

ساقی با اشاره به اینکه جذب اعتبارات یک هنر است، بیان کرد: هر یک از مدیران شهرستانی که فعال‌تر باشد می‌تواند بخشی از اعتباراتی که در اختیار مدیران کل است را برای شهرستان جذب کند، بنابراین انتظارمان از مدیران شهرستانی مطالبه‌گری از مدیران استانی است.

وی بر نظارت جدی و دقیق نسبت به هزینه‌کرد اعتبارات توسط پیمانکاران و جذب به‌موقع اعتبارات تأکید و خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از موارد در کاشمر به حوزه نظارت اهتمام جدی نشده، به‌طوری‌که در یک ماه گذشته مواردی داشتیم که جذب اعتبارات را به‌روزهای پایانی سال مالی موکول کردند.

فرماندار کاشمر با اشاره به اختصاص اعتبار 20 میلیارد و 643 میلیون و 400 هزار تومان از محل اعتبارات استانی، نفت و گاز و ردیف 14، یادآور شد: از محل اعتبارات استانی 6 میلیارد و 343 میلیون و 500 هزار تومان، از محل اعتبارات نفت و گاز 4 میلیارد و 317 میلیون و 600 هزار تومان از محل اعتبارات متوازن امکانات کشور موضوع ردیف 14 مبلغ 9 میلیارد و 982 میلیون و 300 هزار تومان اختصاص‌ یافته است.

انتهای پیام/  70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول