اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

تبعات سنگین موافقت مجلس با احیای وزارت بازرگانی+اینفوگرافی

بررسی‌های مراکز پژوهشی و اداره کل قوانین مجلس نشان می دهد تشکیل مجدد وزارت بازرگانی تبعات اقتصادی نامطلوب و مغایرت‌های قانونی دارد.

تبعات سنگین موافقت مجلس با احیای وزارت بازرگانی+اینفوگرافی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اواسط بهمن ماه پارسال بود که حسن روحانی رئیس جمهور در مجلس، مجددا خواستار همکاری نمایندگان برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی شد. رئیس جمهور در حالی این پیشنهاد را برای بار چهارم طی دو سال گذشته مطرح کرد که نمایندگان مجلس در هر 3 بار قبلی، با تشکیل این وزارتخانه مخالفت کرده بودند.

بر اساس ادعای دولت، تشکیل این وزارتخانه باعث مدیریت بهتر بازار شده و دشواری های موجود در امر توزیع کالاهای اساسی را بهبود خواهد داد. این درحالیست که مجلس هشتم در اوایل دهه 90 به منظور کاهش حجم و چابکی دولت و تسریع امور، اقدام به ادغام وزارت بازرگانی در دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی کرده بود.

پس از درخواست های مکرر رئیس جمهور مبنی بر تشکیل مجدد وزارت بازرگانی، حدود 70 نفر از نمایندگان مجلس با ارائه طرحی خواستار تشکیل این وزارتخانه شدند و این طرح در کمیسیون های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بررسی دستور کار صحن علنی مجلس نشان می دهد موضوع تشکیل وزارت بازرگانی برای چهارمین بار طی دو سال اخیر توسط نمایندگان طی هفته جاری بررسی خواهد شد.

براساس این گزارش، بررسی های مراکز پژوهشی و اداره کل قوانین مجلس نشان می دهد تشکیل وزارتخانه جدید تبعات اقتصادی نامطلوب و مغایرت های قانونی دارد. اینفوگرافی درباره این موضوع در ادامه آمده است:

حال باید منتظر ماند و دید نمایندگان مجلس در سال رونق تولید برای بار چهارم اقدام به رد طرح تشکیل وزارت بارزگانی خواهند کرد یا اینکه درخواست دولت که برخلاف گزارش مراکز پژوهشی است و مغایرت های قانونی دارد، اجرایی خواهد شد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول