اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توسعه آبیاری تحت‌فشار در سمنان به بیش از 34 هزار هکتار

مدیر امور آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه سطح اراضی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در این استان به بیش از 34 هزار هکتار خبر داد.

توسعه آبیاری تحت‌فشار در سمنان به بیش از 34 هزار هکتار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین شاهینی ظهر امروز در نشستی با بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: کمبود منابع آبی و لزوم مدیریت هر چه بیشتر استفاده از این منابع در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش کشاورزی سبب شده است تا اکنون شاهد توسعه روزافزون سطح اراضی زیرپوشش سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان باشیم.

وی افزود: بر همین اساس، امروز شاهد توسعه سطح اراضی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در استان سمنان به بیش از 34 هزار هکتار هستیم؛ درحالی‌که تا سال 1392 این مساحت 18 هزار هکتار بود.

مدیر امور آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آخرین آمار از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این استان در سال 1397 اضافه کرد: سال گذشته، بیش از چهار هزار و 180 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار مجهز شد که این مساحت شامل 260 پروژه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این استان بود.

شاهینی با بیان اینکه برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در این سطح از اراضی کشاورزی استان سمنان بیش از 370 میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: اعتبار موردنیاز برای پرداخت یارانه دولت به متقاضیان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری از محل اعتبارات ملی تأمین شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از توسعه سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار حمایت کرده و به بهره‌برداران این بخش که متقاضی توسعه این سیستم‌ها در اراضی کشاورزی خود باشند، تسهیلات بلاعوض اختصاص می‌دهد، افزود: امسال نیز حمایت دولت از توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان انجام خواهد شد.

مدیر امور آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب و کاهش هزینه تولید محصولات در بخش کشاورزی را ازجمله مزایای توسعه و تجهیز اراضی این بخش به سیستم‌های نوین آبیاری برشمرد.

شاهینی اظهار کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند از فرصت حمایت دولت برای توسعه سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار در اراضی استفاده کنند.

انتهای پیام/74038/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول